תיעוד: המחבל הדורס מברלין נעצר

כוחות מיוחדים של משטרת ברלין פשטו על מסתור פליטים באזור שדה התעופה הנטוש "טמפלהוף" שבדרום העיר

תיעוד מעצר החשוד
מעצר החשוד, אמש
מעצר החשוד, אמש | צילום: (Welt.de)

פחות מיממה לאחר הפיגוע, ברלין מתאוששת - וממשיכה לחקור את הרקע: כוחות מיוחדים של המשטרה הגרמנית פעלו הבוקר (שלישי) באזור שדה התעופה הנטוש שסמוך לרובע טמפלהוף שבדרום ברלין בעקבות פיגוע הדריסה אמש בו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו מעל ל-50. המפגע היה מוכר לכוחות הביטחון והתגורר בהאנגרים שבשדה התעופה הנטוש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ב"בילד" הגרמני דווח כי החשוד הוא "נאווד ב.", צעיר בן 23 ממוצא פקיסטני שנכנס למדינה לפני כשנה: "המשטרה הכירה אותו בשל עבירות זוטרות שביצע, הוא התגורר במחנה הפליטים ברובע טמפלהוף".

ברלין אבלה, פחות מיממה לאחר הפיגוע
ברלין אבלה, פחות מיממה לאחר הפיגוע | צילום: (רויטרס)

משטרת ברלין דיווחה מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלה כי נהג המשאית שהרג 12 בני אדם ופצע כ-50  כשדהר אל עבר הקהל בשוק חג המולד עשה זאת במתכוון. עוד הוסיפו כי האדם שנמצא מת בתוך המשאית לא נהג בה - כלומר, החשוד שנמצא בידי המשטרה ככל הנראה רצח את בעל המשאית הפולני וביצע את הפיגוע עם משאיתו.

"החקירה נערכת במלוא המהירות הנדרשת במה שנראה כפיגוע טרור", נכתב בחשבון הטוויטר של משטרת ברלין. "נעדכן באופן מידי על כל מידע נוסף שיגיע". לאור הדמיון לפיגוע שאירע בעיר הצרפתית ניס ביום הבסטיליה לפני כחמישה חודשים, פרסמו השלטונות בגרמניה הנחייה לאזרחים להימנע מהתקהלות במקומות הומי אדם. בעקבות הדריסה בברלין, הודיעה גם צרפת על העלאת רמת האבטחה במדינה בכלל - ובשוקי חג המולד בפרט.

[brightcove_iframe video_id='germany_vtr2_n20161219_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

טראמפ האשים: דאע"ש עומד מאחורי המתקפה

לאחר ההתנגשות, שני עדי ראייה רדפו אחריו והפנו את השוטרים אליו: המשטרה המקומית תפסה אותו שני קילומטרים מהזירה. המשאית, בה השתמשו לביצוע הדריסה, נגנבה מאתר בנייה, כך אישרה המשטרה המקומית.

החברה הפולנית שהמשאית בבעלותה דיווחה כי הקשר עם הנהג אבד שעות לפני האירוע. אחיינו של הנהג אמר כי בסך הכל תכנן לעשות עצירה בברלין ולהמשיך, "הוא לא היה פוגע באיש", הוסיף. המשאית הובילה פלדה מאיטליה, מה שהפך ככל הנראה, את הפגיעה לקטלנית עוד יותר.

המשאית באמצעותה בוצע פיגוע הדריסה
המשאית באמצעותה בוצע פיגוע הדריסה

גם הנשיא האמריקני הנבחר, דונלד טראמפ התייחס בתקיפות לפיגוע הטרור בברלין. "המחשבות והתפילות שלנו עם בני המשפחות של קורבנות מתקפת הטרור המחרידה בברלין", אמר נשיא ארה"ב הנבחר. "דאע"ש וקבוצות טרור אסלאמיות אחרות ממשיכות לטבוח באזרחים בקהילות שלהם ובמקומות בהם הם מתפללים כחלק מהג'יהאד העולמי".

הדורס נמלט ונעצר
הדורס נמלט ונעצר | צילום: הדורס נמלט ונעצר

טראמפ התייחס בדבריו גם לתכניותיו להתמודדות מול ארגוני הטרור כשייכנס לתפקיד. "את הטרוריסטים האלה ואת רשתות הטרור חובקות העולם שלהם, יש למחוק מעל פני האדמה", אמר. "זו משימה שאנחנו נבצע בעזרת כל שותפינו אוהבי החופש".