בריטניה: האם זה סופן של המכוניות המזהמות?

תכנית חדשה ורחבת היקף של ממשלת בריטניה תאסור על מכירת רכבים בעלי מנוע בנזין או דיזל בשטחה, החל משנת 2040, כך דיווחו כלי תקשורת שונים במדינה

הסוף למנועי הבנזין? (רויטרס)

כלי תקשורת באי הבריטי דיווחו הלילה (רביעי) כי ממשלת בריטניה תודיע בקרוב על הוצאה לפועל של תכנית רחבה שנועדה להפחית את זיהום האוויר ע"י כלי רכב במדינה. לפי הדיווחים, החל משנת 2040 תיאסר מכירת רכבים בעלי מנוע דיזל או בנזין בשטחה של בריטניה, כולל איסור מכוניות היברידיות. מטרת הרשויות היא שכל הרכבים ברחבי האי הבריטי יהיו מונעים ע"י חשמל, דבר שיפחית את פליטת החומרים המזיקים לאוויר וימנע רמות תחלואה גבוהות בעקבות זיהום אוויר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

היוזמה, שמגיעה לאחר פרסום תוכנית דומה בצרפת בתחילת החודש, היא חלק מתוכנית רחבה למגר את רמות זיהום האוויר הגבוהות במדינה, שלפי מחוקקים מהווה את הסיכון הגדול ביותר לבריאות הציבור בבריטניה בעתיד ו"תעלה למשק מיליארדי אירו".

בנוסף לתוכנית להפוך את שוק הרכב לחשמלי בלבד החל משנת 2040, תקנה נוספת שאמורה להיחשף היום (רביעי) ע"י הממשלה, תאפשר להטיל מס נוסף על רכבי בנזין שיסעו בכבישים שיוגדרו כ"מזוהמים ביותר" כבר החל משנת 2020.

בתחילת החודש הודיעה חברת הרכבים "וולו" כי החל משנת 2019 כל הרכבים החדשים שישווקו יהיו היברידיים או חשמליים לחלוטין. לפי מנכ"ל החברה, האקאן סמואלסון, מדובר ב"יוזמה היסטורית שתשים סוף לרכבים הממונעים על ידי בנזין או דיזל".