רק בגלל הרוח: הוריקן אירמה הביא ל"רעידת אדמה" באיים הקאריביים

מצב חירום הוכרז בפלורידה, איי הבתולה ופורטו ריקו, לקראת הסערה הגדולה ביותר שתועדה באוקיינוס האטלנטי

זמן צפייה: 02:43

ארה"ב מתכוננת לסערה נוספת: הבוקר הכריז מושל פלורידה על מצב חירום ב-67 ממחוזות המדינה. המושל קרא לתושבים להתכונן ולהתגונן לקראת ההוריקן העוצמתי "אירמה" שמתקרב במהירות אדירה לחופיה המזרחיים של ארה"ב, זו צפויה להיות הסערה הגדולה ביותר שתועדה באוקיינוס האטלנטי, והמרכז הלאומי להוריקנים שממוקם במיאמי הזהיר משטפונות ומפולות בוץ מסכנות חיים ודיווח שהסערה מתקדמת לכיוון צפון מערב אל איי הבתולה ופורטו ריקו. כעת הסופה חולפת מעל האי ברבודה.

 

רעש אדמה נמדד ברמה חמש באיים הקאריביים, רק מעוצמת הרוח, ובערוץ מזג האוויר האמריקני מעדכנים שלפני שנשבר מד הרוחות שלהם בברבודה – הוא סימן על רוחות במהירות 250 קמ"ש וטוענים שהן אפילו היו מהירות יותר.

 

דרך הטוויטר ניתן להתעדכן במצבם של התושבים באיים הקאריביים ובפלורידה, תושבת מיאמי טיה אכריה למשל, צייצה תמונה בה רואים את פקקי הענק שנמשכו כל הלילה, כשרבים מהתושבים מנסים לברוח לפני שהסופה תגיע.

 

מי שהודיע שהוא לא עוזב את ביתו המפואר הוא המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, שמתגורר באיי הבתולה הבריטיים שנמצאים באזהרת הוריקן חמורה. הוא כתב בבלוג שלו שבתים כמו שלו אמורים לעמוד מול סופות הוריקן, אלא שהוריקן אירמה סווג כהוריקן בדרגה 5, הגבוהה ביותר האפשרית, ודבר לא אמור לעמוד בפניה.