שר החוץ של צ' קוריאה: "הנאום של טראמפ – כמו נביחות כלב"

בפיונגיאנג מגיבים לראשונה לנאומו של נשיא ארה"ב שכלל איום מפורש לפיו "צפון קוריאה תושמד לחלוטין" – ומשיבים אש. שר החוץ הצפון קוריאני: "אני מרחם על העוזרים שלו"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

"דבריו של טראמפ באו"ם הם רעש של נביחות כלב" - כך כינה לפנות בוקר (חמישי) שר החוץ של צפון קוריאה את נאומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם ביום שלישי, במהלכו איים כי אם וושינגטון תצטרך היא "תשמיד לחלוטין את צפון קוריאה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הדברים נאמרו במענה לשאלות של כתבים מחוץ למלון הממוקם סמוך למטה האו"ם בניו יורק. כשהתבקש להגיב לדברים החריגים והחריפים שנשא טראמפ, השיב שר החוץ רי יונג הו: "אם הוא חושב שהוא יוכל להפחיד אותנו עם רעשי נביחות של כלב, זה באמת חלום של כלב". בקוריאנית, "חלום של כלב" הוא כינוי לדבר אבסורד ולא הגיוני.

כינה את קים ''איש הטילים''
כינה את קים ''איש הטילים'' | צילום: (רויטרס)

כשנשאל לגבי הכינוי שהעניק טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און - "איש הטילים" - השיב רי: "אני מרחם על העוזרים שלו". במהלך נאומו של טראמפ לא נכחו באולם נציגים מהמשלחת הצפון קוריאנית לאו"ם.

האיום החריג של הנשיא האמריקני מגיע בעקבות שורת ניסויי הגרעין שערכה פיונגיאנג בחודשים האחרונים. במסגרת הניסויים שוגרו בשנה האחרונה מספר טילים, לרבות שני טילים בליסטיים בין-יבשתיים וכן שני טילים נוספים שחלפו במהלך מעופם מעל שמי יפן. שר החוץ רי צפוי לנאום בפני העצרת הכללית ביום שישי הקרוב.

"מאיימים עלינו עם כאוס וטרור"

המתקפה המילולית נגד טראמפ מגיעה יממה לאחר נאומו הראשון והניצי של הנשיא האמריקני בעצרת הכללית של האו"ם. במהלך דבריו התייחס טראמפ לניסויי הטילים החוזרים ונשנים של צפון קוריאה ועל איומיה.

"כפי שהמייסדים של הגוף הזה התכוונו, עלינו לעבוד יחד ולהתעמת יחד עם אלה שמאיימים עלינו עם כאוס וטרור", אמר הנשיא. "בעולם שלנו יש מעט משטרים שמפרים כל עיקרון של הארגון הזה. הם לא מכבדים את אזרחיהם ואת הזכויות הריבוניות של המדינות שלהן. אם הרבים הצודקים לא יתעמתו עם המעטים הטועים, אז הרוע ינצח".

הנשיא המשיך במתקפתו וטען כי "היא אחראית למוות מרעב של מיליונים ולעינויים של אינספור אחרים. המרדף שלהם אחר טילים בליסטיים ונשק גרעיני מאיים על כל העולם. לאף אומה על פני כדור הארץ אין עניין לראות את הפושעים האלה עם נשק גרעיני וטילים. לארה"ב יש כוח וסבלנות, אך אם תיאלץ להגן על עצמה או על בנות בריתה - לא תהיה לנו ברירה אלא להשמיד לחלוטין את צפון קוריאה. ארה"ב מוכנה, בתקווה שזה לא יהיה הכרחי, כי זה התפקיד של האו"ם, בשביל זה האו"ם הוקם".