גרמניה: אושרו נישואים חד מיניים

הפרלמנט אישר את הצעת החוק ברוב של 393 מול 226. החוק צפוי לעבור בהצבעה בבית העליון בשבוע הבא. מרקל הצביעה נגד החוק אך אישרה לחברי מפלגתה להצביע לפי מצפונם

תמיכה בנישואים גאים בברלין
תמיכה בנישואים גאים בברלין | צילום: רויטרס

חברי הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג, אישרו הבוקר (שישי) את הצעת החוק המאפשרת נישואים גאים. 226 מחוקקים הצביעו נגד החוק ו- 393 תמכו בו. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שאישרה לחברי מפלגתה השמרנית להצביע לפי צו מצפונם, הצביעה נגד החוק.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אני מאמינה שנישואים הם רק בין גבר לאישה", אמרה מרקל בתום ההצבעה. עם זאת מרקל הבהירה כי מדובר בהצבעה פרסונלית וכי היא מקווה שהתמיכה בחוק תגביר את "השלום החברתי" במדינה. עד כה, החוק בגרמניה הכיר רק בברית אזרחית בין בני זוג חד מיניים.

הודעתה של מרקל לגבי חופש ההצבעה בנושא העידה על שינוי בעמדותיה ובעמדות מפלגתה השמרנית שעד כה התנגדה לנישואין חד מיניים, וזאת בכדי לשמר את ערכי המשפחה המסורתיים.

באירוע בברלין נשאלה הקנצלרית על ידי אחד מהנוכחים האם הוא יוכל להתייחס לבן זוגו כאל בעלו. מרקל אמרה שהיא מודעת לתמיכה הנרחבת בנישואין חד מיניים בגרמניה וכי היא תאפשר הצבעה חופשית בנושא.

"אנו מברכים על העובדה שלאחר 15 שנים שבהן הנושא לא התקדם, מרקל מוכנה לקדם את חקיקה בעניין נישואים חד מיניים" נמסר בהצהרה של ה - LSVD , הארגון הגדול ביותר של הקהילה הגאה בגרמניה, בהצהרה שפירסם לקראת ההצבעה בפרלמנט. מנגד, גרמנים רבים הביעו מורת רוח על כך שמרקל פועלת בנושא רק לאחר 12 שנות שלטון וטענו כי מדובר בלא יותר מטקטיקה פוליטית.