שגרירת ארצות הברית לאו"ם: "אין אפשרות לסוריה שלווה עם אסד"

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה בריאיון לרשת CNN האמריקנית כי לא ייתכן הסדר מדיני בסוריה כל עוד הנשיא בשאר אל אסד עדיין בשלטון

גם היילי תגיע לישראל
גם היילי תגיע לישראל | צילום: רויטרס

העימות המדיני סביב התקיפה בסוריה נמשך: שגרירת ארצות הברית לאו"ם, ניקי היילי, אמרה לפנות בוקר (ראשון) כי החלפת שלטונו של אסד הכרחית על מנת להגיע לפתרון מדיני בסוריה. "אנחנו לא רואים אפשרות לסוריה שלווה כשאסד שם", אמרה השגרירה בריאיון לרשת החדשות CNN האמריקנית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יבלמו את האירנים. היילי
יבלמו את האירנים. היילי | צילום: רויטרס

היילי הוסיפה בריאיון, שישודר במלואו מאוחר יותר היום, כי הוצאתו של הנשיא הסורי בשאר אל אסד מהנהגת המדינה היא אחת מהמטרות המרכזיות של הנשיא טראמפ בתקופת כהונתו. בנוסף, פירטה השגרירה ינסה טראמפ להביס את דאע"ש, ולמנוע את המשך ההשפעה האירנית בסוריה.

''מוכנים להמשיך בפעולה''. טראמפ
''מוכנים להמשיך בפעולה''. טראמפ | צילום: רויטרס

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הצהיר אמש במכתב לקונגרס כי ארצות הברית "מוכנה להמשיך בפעילות הצבאית אם הדבר יידרש".

במכתב ששלח לקונגרס, לדובר בית הנבחרים פול ראיין ולסנאטור אורין האץ', נימק טראמפ את החלטתו: "פעלנו מתוך האינטרסים הקיומיים של ארצות הברית - אינטרסים של ביטחון לאומי ויחסי חוץ". טראמפ הבהיר כי פעל מכוח "זכותי החוקית בנושא יחסי חוץ וכמפקד העליון של הצבא".

את מכתבו סיכם במילים: "ארצות הברית תנקוט בפעולות נוספות, במידת הצורך וכפי הראוי, כדי לשמור על האינטרסים הלאומיים". בתוך כך, מזכיר המדינה רקס טילרסון יגיע השבוע למוסקבה כפי שתוכנן מראש - עד כה לא נמסר על ביטול של הביקור.