השגרירה ניקי היילי באו"ם: "יש לכם חברים באו"ם שיעזרו לכם"

שגרירת ארה"ב בארגון, שנחשבת לתומכת נלהבת של ישראל, נאמה בכנס נגד ה-BDS באולם העצרת הכללית. "תדעו שארה"ב שומרת על גבה של ישראל"

מעל בימת העצרת הכללית באו"ם נשמעים לא פעם דברי ביקורת חריפים על ישראל, אבל בשעות אלו מתקיים כנס גדול ומשמעותי נגד ה-BDS שהוביל שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון. לצדו נאמה שגרירת ארה"ב לארגון, ניקי היילי, שנאומה האחרון בכנס איפא"ק הפך אותה לדמות אהובה ומוערכת מאוד בציבור היהודי בארה"ב ובישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בפתח נאומו אמר דנון כי "אנו מזהים אנטישמיות שאנו רואים אותה. ה-BDS זו אנטישמיות. לא נסתיר את יהדותנו ולא נחביא את הכיפות. אנו כאן כדי להילחם בחרם, אנו כאן כי צריך לחגוג את קיומנו".

[brightcove_iframe video_id='haley_meturgam_vtr2_n20170329_v1' autoplay='0' credit='היילי ודנון באו"ם, היום' desc='' kid='' duration='0'']

מיד אחריו עלתה השגרירה היילי שהשוותה בין ה-BDS ל"אובססיה האנטי-ישראלית באו"ם" וקבעה כי המקור לפעילותם הוא "הכחשת זכות קיומה של ישראל". לדבריה, "שניהם מנסים להטיל אימה על חבריה ולעודד את אויביה".

היילי נואמת בכנס, הערב
היילי נואמת בכנס, הערב | צילום: untv

את דבריה סיכמה כשקבלה על האפליה נגד ישראל ביחס למשטרים לא דמוקרטיים ברחבי העולם. "כמה טראגי שמכל המדינות שיש לגנות בעולם על הפרות זכויות אדם, הקולות האלו בוחרים לייחד את ישראל. אירן, סוריה וקוריאה הצפונית זוכים להתעלמות מצד ה-BDS. אין בכך שום היגיון או קשר להגדרה הגיונית של צדק". בסיום דבריה פנתה היילי למשלחת הישראלית ואמרה כי "יש לכם חברים באו"ם". כישרדה מהבימה זכתה השגרירה למחיאות כפיים רבות ולתשואות רמות מהקהל.

בכנס משתתפים יותר מ-2,000 מעצבי דעת קהל, פעילים פרו ישראלים, סטודנטים ונציגי ארגונים יהודים הנאבקים בתנועת החרם. במהלך הכנס נאמו גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ודוברים נוספים.

המשתתפים ידונו בנושאים שעומדים בליבת המאבק בתנועת החרם ויתכנסו לשלושה מושבים שיעסקו בזירות ההתמודדות המרכזיות עם ה-BDS: הרשתות החברתיות והמדיום הדיגיטלי, הקמפוסים ברחבי העולם והמגזר הפרטי והעסקי.

למרות שמדובר במפגן תמיכה בישראל, באתר האו"ם נמנעו מלתאר את משמעות הכנס באופן שמייחס לו משמעות של מאבק ב-BDS. "במטה האו"ם בניו-יורק נערך אירוע שבו נענה לשאלה כיצד להתמודד עם אפליה, חרמות ואמירות שנאה", נכתב. "נציגים מרחבי העולם מגיעים כדי לספק פתרונות לבעיות האלה. אנו עומדים בפני קשיים ואתגרים, כאן נביע תמיכה והדרכה למי שמתמודד עם הבעיות האלה. חוקרים, מומחים ואנשי או"ם ישתתפו בכנס במטרה לקדם הבנות". רק בסוף ההודעה הובהר כי "האירוע הוא יוזמה של המשלחת הישראלית לאו"ם".