החקירה מסתעפת? מולר ביקש מסמכים

התובע המיוחד מעמיק את החקירה: הבית הלב התבקש לראשונה להעביר לצוות החקירה שבודק את קשרי רוסיה-טראמפ במהלך הבחירות מסמכים הנוגעים ליועץ לשעבר מייקל פלין

התובע המיוחד רוברט מולר ביקש לראשונה מהבית הלבן מסמכים הנוגעים ליועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין - כך פרסם הבוקר (שבת) הניו יורק טיימס. מדובר בפעם הראשונה עד כה שבה מתבקש הבית הלבן להעביר מסמכים כלשהם לידי צוות החקירה, אם כי לא מדובר בצו רשמי ומחייב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפי הדיווח, החוקרים שאלו עדים לגבי חשדות לפיהם פלין קיבל בחשאי תשלום מהממשלה הטורקית במהלך החודשים האחרונים של הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ, בו שימש יועץ בכיר. בלב ההחשדות עומדים תשלומים של יותר מחצי מיליון דולרים שהועברו לחברת הייעוץ לשעבר של פלין על ידי איש עסקים טורקי - שעל פי החשד, שימש כמתווך של הממשלה - בין ספטמבר ונובמבר 2016.

מולר. מעמיק את החקירה? | צילום: רויטרס

לדברי הניו יורק טיימס, כיוון חקירה חדש זה מעיד על כך שמולר וצוותו חוקרים כעת לא רק האם פלין לא דיווח על קשריו על ממשלה זרה כנדרש בחוק או קיים קשרים אסורים עם גורמים רוסיים, אלא את כל קשרויו העסקיים של פלין בתקופת הקמפיין. יש להדגיש כי עצם קבלת כספים מממשלה זרה אינה עבירה על החוק, אולם על פלין היה להצהיר על כך - ואם אכן ניסה להסתיר זאת באמצעות "איש קש", ההשלכות הפליליות עשויות להיות חמורות.

חוקרים שאלו עדין גם לגבי הרצאות שנתן פלין לחברות רוסיות, עבורם קיבל תשלום של יותר מ-65 אלף דולרים בשנת 2015, וכן לגבי הלקוחות האחרים של חברת הייעוץ שלו, בהם ממשלת יפן. הנשיא טראמפ עצמו אמר בעבר כי על מולר להתמקד בשאלות הצרות, של קשרים אסורים עם רוסיה, ולא להרחיב את חקירתו לנושאים הפיננסיים הקשורים בטראמפ ומקורביו.

פלין. בלב הסערה | צילום: רויטרס

מהבית הלבן ומפרקליטו של פלין טרם נמסרה תגובה לדיווח, אולם אחד מעורכי דינו של טראמפ מסר כי "אמרנו בעבר כי אנו משתפים פעולה באופן קבוע עם התובע המיוחד".