אישום: ישראלים הואשמו בסחר על פי מידע פנים של מניות "מובילאיי"

הרשות לניירות ערך בארצות הברית מאשימה שני ישראלים בסחר על פי מידע פנימי של מניות "מובילאיי" לפני ההכרזה על רכישתה בידי "אינטל" בשווי 15.3 מיליארד דולר

mobileye, מובילאיי

שני ישראלים הואשמו אתמול (חמישי) על-ידי הרשות לניירות ערך בארצות הברית בגין סחר על פי מידע פנימי של מניות "מובילאיי" זמן קצר לפני שהחברה הכריזה על רכישתה בידי ענקית השבבים "אינטל" בשווי 15.3 מיליארד דולר, כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על-פי התלונה שהוגשה לבית המשפט המחוזי במנהטן, הישראלים אריאל דרבסי, פרופסור לגנטיקה באוניברסיטה העברית ואמיר ולדמן, מהנדס עצמאי, רכשו מניות של חברת מובילאיי "בתזמון מדויק להפליא", טרם ההכרזה על המיזוג ב-13 במרס. הרשות לניירות ערך טענה כי רכישת המניות הזרימה לחשבונו של דרבסי רווח של 427 אלף דולר וולדמן גרף לכיסו כ-4.5 מיליון דולר, זאת לאחר שהודעת הרכישה הזניקה את מניית החברה ב-28.2 אחוז ביממה אחת.

לדברי הרשות, שני הישראלים מקושרים לגורמים בתוך חברת מובילאיי דרך קהילת האקדמאים של האוניברסיטה העברית, שם עסקה החברה הישראלית במספר פיתוחים. שופט המחוזי במנהטן הקפיא באופן זמני את נכסיהם של השניים, על מנת לברר האם השניים עברו על חוקי מסחר אמריקניים.

עוד ציינה הרשות לניירות ערך כי ולדמן ביצע את מרבית המסחר שלו במניית מובילאיי שישה שבועות לפני ההכרזה על הרכישה, וזה החל ביום שבו נחתמה הצהרת הכוונות בין החברות. דרבסי החל לרכוש את המניות ב-2 במרס, 11 יום לפני הרכישה, לאחר שמכר 40 אלף מניות של ענקית התרופות "טבע".

[brightcove_iframe video_id='20mobileye_vtr2_n20170314_v1' autoplay='1' credit='מובילאיי במסיבת עיתונאים עם רה"מ' desc='' kid='' duration='1929'']