במקום מאסר: מסי צפוי לשלם קנס

כשנה לאחר שנגזרו עליו 21 חודשי מאסר בשל עבירת מס, הודיע התובע בברצלונה כי כוכב הכדורגל יוכל לשלם מאות אלפי דולרים במקום להיכנס למאסר

מסי בבית המשפט

התובע הכללי בברצלונה הודיע היום (שישי) כי הוא לא מתנגד שכוכב קבוצת ברצלונה, ליאו מסי, ימיר את 21 חודשי המאסר שנגזרו עליו בקנס כספי. לפני כשנה בית המשפט גזר על מסי ואביו, חורחה, מאסר בשל עבירות מס אך הצפי היה שמסי לא ידרוך בבית הכלא בשל עבירות אלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הקנס המירבי שאותו יצטרך לשלם מסי יעמוד על 285,164 דולר, בנוסף לקנס של כ-2 מיליון אירו שהועברו כחלק מהעונש בשנה שעברה. התובע גם לא התנגד להשעיית ריצוי העונש של מסי ואביו, ובתנאי שלא יתקיימו עבירות נוספות.

בשנה שעברה גזר בית המשפט בברצלונה גם קנס של 1.5 מיליון אירו על אביו של מסי. על פי החוק בספרד, ניתן להמיר עונש מאסר של פחות משנתיים בקנס כספי, ולכן נראה היה שכוכב הכדורגל לא ייכלא.

ייכנס לכלא? ליאו מסי
ייכנס לכלא? ליאו מסי | צילום: רויטרס

מסי הואשם לפני כשנתיים בעבירות העלמת מס שהעונש המירבי עליהן הוא חמש שנות מאסר. מסי הואשם לפני כשנתיים בהעלמת מס בהיקף של 4.1 מיליון אירו בין השנים 2007 ל-2009. לפי מספר דיווחים, הסכום אף הגיע ל-13 מיליון יורו. למרות שהעונש המירבי על עבירות אלה הוא חמש שנות מאסר, נגזרו עליו כאמור רק 21 חודשים שגם הם יומרו בקנס כספי.