צפו: התמונות האחרונות של האמריקני שהוחזר מהכלא בצפון קוריאה ומת

הבוקר פורסמו התמונות האחרונות של אוטו וורמביר בן ה-22 שהוחזר בקומה מצפון קוריאה ומת. בעקבות המקרה בוושינגטון שוקלים לאסור על נסיעת אמריקנים למדינה הדיקטטורית

זמן צפייה: 01:09

בדיילי מייל פירסמו הבוקר את התמונות האחרונות של הסטודנט האמריקאי שהושב בקומה מצפון קוריאה, תמונות שוברות לב בהן נראה אוטו וורמביר בן ה-22 בטיולו בצפון קוריאה, כשהוא צוחק, מצטעלם עם חבריו ועם מקומיים, זורק כדורי שלג, שותה בירה ומטייל באתרים בפיונגיאנג לפני שנכלא. באחרות הוא נראה טועם מאכלים מקומיים במסעדות ומצחקק באוטובוס בערב השנה החדשה. וורמביר נכלא לתקופה של 17 חודשים על כך שגנב פוסטר המכיל תעמולה, שם, על פי החשד, התעללו בו עד שהביאו אותו למצב של קומה, והוא הוחזר לארצות הברית במצב קשה מאד ושם מת, בבית חולים באוהיו.

את הפרטים על ימיו האחרונים של וורמביר בחופש חלקה הקבוצה עמה טייל. הם אמרו כי הוא היה שמח בכל יום, איכות שחברי הקבוצה אמרו שברצונם לזכור אותו לפיה לאחר מותו. הסטודנט נכלא בסוף הטיול בעודו מנסה לעלות על מטוס הביתה. גורמים רשמיים בצפון קוריאה טוענים כי הוא גנב פוסטר עם תעמולה מבית המלון, וחברי הקבוצה מכחישים את טענה זו. וורמביר הוחזר למשפחתו באופן פתאומי כ"שחרור הומניטרי" של שלטונות צפון קוריאה, והתמונות פורסמו יום לאחר מותו.

אוטו היה חבר פופולרי בקבוצה, בתמונות נראה שהוא נהנה מהתרבות הזרה שלבסוף תעלה לו בחייו. באחת התמונות, הסטודנט מחייך על רקע פסלי הברונזה של קים ג'ונג און וקים ג'ונג איל. ג'ונג און הואשם במותו של וורמביר ע"י פוליטיקאים ובינהם טראמפ, וגם ע"י משפחתו האבלה של וורמביר.

הרשויות בצפון קוריאה קישרו את גניבת הפוסטר למעשה עוין שקרה במדינה, אך חבריו טענו שבכלל היה במיטה באותו לילה, מכיוון שהייתה לו טיסה מוקדמת לעלות עליה למחרת, וכי לא הייתה לו סיבה לסכן את החופש שלו. "המשטר הקוריאני האכזרי והברברי רצח סטודנט אמריקאי בן 22 חף מפשע, וחשוב מכך - את חברנו היקר" אמרו בקבוצה והוסיפו כי יזכרו את וורמביר לפי "צחוקו, חיוכו המדבק והיכולת שלו לאהוב את כולם".

בעקבות המקרה הזה עלו דיווחים בתקשורת האמריקנית כי בוושינגטון שוקלים להטיל איסור מוחלט על נסיעת אמריקנים לצפון קוריאה, מה שהיום מתאפשר באמצעות אישורים מתאימים ובשיתוף עם המשטר הדיקטטורי.