הפתעה ב-G20: איוונקה במקום אביה

בזמן שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יצא לזמן קצר מהדיונים בפסגת הכלכלות המובילות, בתו איוונקה - שאינה נושאת בתפקיד רשמי בוועידה - התיישבה בכסאו

איוונקה טראפמ במקום של אביה
איוונקה טראפמ במקום של אביה | צילום: רויטרס

משפחת טראמפ מעוררת סערה נוספת: איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב, תפסה היום (שבת) את מקום אביה לזמן קצר במהלך הדיונים - בצעד שעורר הרמת גבות בקרב מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם. בכיר בבית הלבן הבהיר כי איוונקה "התיישבה לזמן קצר" בכיסאו של אביה בזמן שיצא מהחדר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

איוונקה טראמפ ישבה עד לאותה עת בשורות האחוריות של האולם, ועברה קדימה בשלב בו נשיא הבנק העולמי החל לדון בנושאים הקשורים בעקיפין לקרן יזמות נשית אותה איוונקה טראמפ הובילה - כך הדגישו בבית הלבן. בארה"ב הוסיפו והבהירו כי גם מנהיגים אחרים יצאו מהדיונים מדי פעם ואת מקומם תפסו נציגים אחרים.

הערב תינעל פסגת ה-G20 בהמבורג, גרמניה, ומנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם ככל הנראה הצליחו לנסח הצהרה המוסכמת על כל הצדדים. במוקד ההצהרה: הסכמות הנוגעות לסחר החופשי ופשרות בנושא איכות הסביבה.

במקביל נמשכות גם היום הפגנות ההמונים בהמבורג: עשרות אלפים פוקדים את הרחובות במחאה על קיום הכינוס. אמש שוב התעמתו כוחות הבטחון המקומיים עם מפגינים שהציתו פחי אשפה, ניפצו חלונות ראווה ובזזו חנויות.