הוריקן אירמה בדרכו למרכז אמריקה

הסופות הקטלניות ממשיכות לפגוע ביבשת אמריקה. הוריקן "אירמה" שהתחזק לדרגה 4 עושה דרכו לאיים הקריביים, מצב חירום הוכרז בפורטו ריקו

הוריקן "אירמה" שעושה דרכו לאיים הקריביים ודרום ארצות הברית, התחזק הלילה (שני) ועלה לדרגה 4. במדינות שנמצאות בנתיב הסופה מתחילים להיערך ובפלורידה הוכרז מצב חירום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

התרעות הוריקן הוצאו במדינות שונות באיי הודו המערביים, איי ליווארד, איי הבתולה ופורטו ריקו. על פי ההערכות של מרכז ההורקין הלאומי של ארה"ב הסופה יכולה להכניס אנשים באזורים הללו למצב של סכנת חיים כבר מחר.

סופת הוריקן מדורגת בדרגה 4 (מתוך 5) בסולם ספיר-סימפון כאשר מהירות הרוח מגיעה ל-209-251 קמ"ש. רוחות כאלה יכולות להוביל לתוצאות הרסניות כולל עקירת עצים והפלת עמודי חשמל ובכלל לזרוע הרס שיהפוך אזורים ללא ראויים למחייה.

סכנה נשקפת גם לאנשים באי היספניולה, בבהאמס ובקובה. הסופה "אירמה" מאיימת גם על החוף המזרחי של ארצות הברית: בפלורידה הכריז המושל על מצב חירום, ומומחים מאמינים שהסופה תגיע למדינה ביום שבת.

במרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב מבהירים כי מוקדם לחזות את הנתיב המדויק של "אירמה" בארצות הברית, כמו גם את ההשפעות שיהיו לה. עם זאת הם קבעו כי סביר שאכן תפגע במדינה בהמשך השבוע.

הקפאת מחירים בפורטו ריקו

במסגרת ההיערכות לסופה, פורטו ריקו הענייה הכריזה על מצב חירום והפעילה את המשמר הלאומי. "למרות האתגר הכלכלי, אישרנו תקציב של 15 מיליון דולר לקרן החירום", אמר מושל פורטו ריקו ריקרדו רוסיילו.

עוד מתאוששים מ''הארווי'', יוסטון (רויטרס)
עוד מתאוששים מ''הארווי'', יוסטון (רויטרס)

במטרה לסייע לאנשים להתכונן לסופה, הכריזה הממשלה על הקפאת מחירים של מוצרי צריכה בסיסיים, בהם מזון, מים ותרופות. התקשורת המקומית שידרה תורים ארוכים של אנשים מודאגים בסופרים, המצטיידים במזון וציוד חירום.

"אירמה" תהיה הסופה השנייה שפוגעת בארה"ב בשבועות האחרונים. תושבים בטקסס ולואיזיאנה עדיין מתאוששים מהתוצאות ההרסניות של הוריקן "הארווי", הוריקן בדרגה 4 שהשמיד אלפי בתים ובתי עסק.