בעקבות השריפה: מאות נעדרים בלונדון, ביניהם תינוק בן חצי שנה

מניין ההרוגים בשריפה בלונדון ממשיך לעלות, ורבים עדיין נעדרים. הלילה הגיעה הזמרת אדל לנחם את הנפגעים

זמן צפייה: 01:04

לונדון עדיין המומה אחרי אסון השריפה שבו ידוע עד כה על 17 הרוגים והמספר צפוי עוד לעלות. 18 פצועים נמצאים עדיין בטיפול נמרץ, מתוך 79 פצועים שאושפזו בעקבות השריפה בסך הכל, ב-5 בתי חולים שונים. יותר מ-600 תושבים גרו בבלוק בו פרצה השריפה באמצע הלילה, ולשירותי הביטחון יש ככל הנראה רשימה של עד מאות נעדרים.

היום הודיעו רשויות ההצלה בלונדון כי אין כל סיכוי למצוא עוד ניצולים במבנה, והוסיפו שקצוות הבניין לא בטוחים יותר לצוותי ההצלה ולכן הם מתרחקים ממנו. בינתיים, בתקשורת הבריטית מציגים את תמונותיהם של הנעדרים הרבים מהשריפה שעדיין לא נמצאו. בין הנעדרים, תינוק בן חצי שנה וזוג הוריו, ומשפחה בה 3 ילדות צעירות. ראשת הממשלה הבריטית תרזה מיי הורתה על חקירה ציבורית בעקבות האסון.

תושבים התריעו על אי בטיחות המבנה

קבוצות של תושבים טענו שהם הביעו דאגה בעבר לגבי בטיחות הבניין, ששופץ לאחרונה, ואלה שנמלטו ממנו התלוננו שגלאי העשן שלהם כלל לא הופעלו מהלהבות. מועצת האיזורים קנסינגטון וצ'לסי שבעיר הודו שאכן התקבלו אצלם תלונות בשל העבודות, לאחר שקבוצת תושבים טענה שאזהרותיה בנוגע לבטיחות המבנה נפלו על אוזניים ערלות.

בנוסף, עלו דאגות בנושא צינורות גז חשופים, רק שבועות לפני השריפה ההרסנית. בינתיים, מעל מיליון פאונד גויסו כדי לעזור לקורבנות שהושפעו מהשריפה, ובנוסף מתנדבים וארגוני צדקה עזרו להאכיל ולהעניק מחסה לאנשים שלא יכלו לחזור לביתם בלילה. קיר ניחומים הוצב ליד מקום השריפה ובו עשרות מסרים שכתבו אנשים לאהוביהם.

אדל הגיעה לנחם תוך פחות מ-24 שעות

הזמרת אדל הגיעה הלילה לבקר את ניצולי השריפה ולנחם אותם. דווח כי היא חיבקה את כולם, וכי היא הגיעה לזירה תוך פחות מ-24 שעות אחרי השריפה הקטלנית. בעוד שמספר כוכבים תרמו לטובת הקורבנות, אדל נמצאת במיעוט בכך שממש הגיעה לאתר כדי לתמוך בנפגעים. במרץ השנה, אדל קוננה על כך שלא הייתה בעיר הולדתה בזמן מתקפת הטרור בה נהרגו 5 אנשים ונפצעו 40, כשטרוריסט דקר שוטר וחוסל במקום.