כוננות הוריקן: מתפנים ומצטיידים

סופת ההוריקן "הארווי" תכה ביממה הקרובה בטקסס ובלואיזיאנה, ועוצמתה עלתה לקטגוריה 2. מושל טקסס ביקש להפעיל 700 חברי המשמר הלאומי ויישובים רבים פונו מתושביהם

עוצמת סופת ההוריקן "הארווי" שעושה דרכה לטקסס ולואיזיאנה עלתה לקטגוריה 2 עם רוחות במהירות של כ-160 קמ"ש. היום (שישי) החל פינוי כל התושבים באזורים הסמוכים לחוף בטקסס, ועשרות אוטובוסים מפנים את המשפחות מבתיהם. על פי המרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב, הסופה תביא עמה גשמים עזים עם משקעים של כ-90 סנטימטר, גלים הרסניים מהים ומי שיטפונות שיכולים להגיע לגובה של כארבעה מטרים מעל גובה האדמה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי התחזיות הסופה תעלה לקטגוריה 3 והרוחות יגיעו למהירות של לפחות 178 קמ"ש, ייתכן כי יעברו גם את ה-200 קמ"ש. מושל טקסס גרג אבוט ביקש להפעיל 700 חברי המשמר הלאומי ומספר מחוזות וערים חייבו את התושבים להתפנות. מדינת לואיזיאינה הכריזה על מצב חירום. מומחים מזהירים כי הסופה "מסכנת חיים". "מי שעדיין לא התפנה שימהר לעשות זאת", נכתב באתר האינטרנט של העיר פורטלנד בטקסס.

אנשים נערכים לסופה (רויטרס)
אנשים נערכים לסופה (רויטרס)
 "אני רועדת מפחד בפנים", אמרה קורפוס קריסיטי, שחיכתה עם שתי בנותיה לקראת העלייה לאוטובוס שייקח אותם אל מחוץ לעיר, לרשת CNN. "בשביל הילדים אני מנסה להיות חזקה". התושבים נערכים בהתאם לסופה הקיצונית והמדפים במרכולים רבים רוקנו.
מדפים רוקנו במרכולים (רויטרס)
מדפים רוקנו במרכולים (רויטרס)
לפי ההערכות, "הארווי" תהיה הסופה החזקה ביותר שתפקוד את ארצות הברית מאז הכה ההוריקן "קתרינה" בשנת 2005 וגבה את חייהם של לפחות 1,836 בני אדם. המרכז פרסם הודעה ובו התריע כי ההוריקן, בדרגה 3 ועם רוחות במהירות של כ-150 קמ"ש, עלול לגרום לשיטפונות כבדים ולרוחות בעוצמות הרסניות.

עשרות עיירות וערים הסמוכות למפרץ מקסיקו הכריזו על פינוי כללי לקראת בואה של הסופה. בחלק גדול ממרכזי הקניות בטקסס סיפרו על הסתערות המונית של הציבור שמצטייד במצרכים שיזדקק להם בשעות הארוכות בהן יאלץ להיות במחסה.
נערכים לפגיעה בתעשיית הנפט האמריקנית

בארה"ב נערכים גם לתרחיש שהסופה תוביל לפגיעה קשה בתעשיית הנפט האמריקנית, וזאת משום שהיא צפויה לפגוע באזור שבו מזוקק כשליש מהנפט במדינה. מושל טקסס גרג אבוט, הכריז אתמול מבעוד מועד על מצב של אסון ב-30 ממחוזות המדינה.

"הציבור בטקסס מאמין בצורך שיש לנקוט בצעדי הכנה למצבי חירום", מסר אבוט בהצהרה שפרסם. "הכרזה מוקדמת על מצב אסון תאפשר לטקסס לגייס במהירות משאבים לחירום לקראת התנאים הקשים של הסערה.