הרשת מתגייסת למען חסר-הבית: "גיבור" הפיגוע במנצ'סטר

חסר בית שישן בסמוך לזירת הפיגוע במנצ'סטר נחלץ לטובת הפצועים - וכעת הרשת מתגייסת למענו

זמן צפייה: 02:34

גיבור היום בתקשורת המקומית בבריטניה הוא הומלס בשם סטיב, שישן בסמוך לאצטדיון מנצ'סטר, והיה מהראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע להושיט עזרה לפצועים. סטיב התראיין על כך לרשת ITV ואמר "רק בגלל שאני הומלס זה לא אומר שאין לי לב ושאני כבר לא אנושי. הם היו צריכים עזרה, ואני רוצה לחשוב שמישהו היה בא ועוזר לי אם הייתי צריך עזרה. זה פשוט אינסטינקט לבוא ולעזור, כשמישהו צריך את זה".

סטיב תיאר את הזוועות בהן נתקל: "אלה היו ילדים, הרבה ילדים מלאים בדם, בוכים וצורחים. היינו צריכים לתלוש מסמרים מהזרועות שלהם ומהפנים של ילדה קטנה, הייתה ילדה אחת שנחתכה בצד הגוף והרמנו לה את הרגליים עד שהגיע אמבולנס כדי לעצור אותה מלדמם. זה היה חייב להיעשות. אם לא הייתי עוזר, לא הייתי מסוגל לחיות עם עצמי אם פשוט הייתי הולך ומשאיר ילדים ככה".

גולשים אספו 30 אלף פאונד למען ההומלס

בעקבות הראיון, הגיעו ציוצים רבים ברשת. "אלפים בטח עברו לידו כל יום ולא הציעו לו עזרה והוא כן הציע לאחרים, תשנו את חייו של האיש הזה, זה מגיע לו". צייץ אחד וזכה לגל של תגובות אוהדות, ואחר אף פתח עמוד של מימון המונים כדי לתרום לסטיב ולעזור לו למצוא קורת גג וכינה אותו גיבור. הקמפיין הצליח לאסוף כבר מעל 30 אלף פאונד.

בתוך כך, כוננות שיא הוכרזה בבריטניה, אחרי שראש הממשלה ת'רזה מיי העלתה את רמת הכוננות ל"קריטית", הרמה הגבוהה ביותר האפשרית, לראשונה מזה 10 שנים – ומשמעותה חשש ממתקפה נוספת בטווח המיידי. 5,000 חיילים יסרקו את הרחובות היום, בשל החשש שהמחבל המתאבד, סלמן אבדי בן ה-22, יליד בריטניה ממוצא לובי, היה חלק מתא טרור בהשראת דאעש, שגם ייצר את הפצצה ששימשה אותו. מיי אמרה כי "זו אפשרות שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה, שיש קבוצה רחבה יותר של אנשים שמקושרים לאירוע הזה".

בשער עיתון "הסאן" הבוקר פורסמה הכותרת "רוע טהור" - עם תמונתה של סאפי בת השמונה, הנרצחת הצעירה ביותר בפיגוע ולצדה המחבל מבלי לציין את שמו, ובמנצ'סטר הונחו פרחים במחווה ל-22 הקורבנות במתקפת הטרור הקשה ביותר בבריטניה מזה 12 שנה.

דה סאן