שגרירת ארה"ב לאו"ם: "לחיזבאללה אין נשק? בורות מביכה"

ניקי היילי תוקפת את כישלונו של יוניפי"ל בריסון התחמשות חיזבאללה בדרום לבנון: "האו"ם לא עושה עבודה אפקטיבית נגד ארגונים מיליטנטיים כמו חיזבאללה"

"עלינו לערוך שינויים ביוניפי"ל". היילי | צילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי מתחה הערב (שישי) ביקורת חריפה על כוח האו"ם בדרום לבנון (יוניפי"ל) והאשימה את מפקד הכוח, הגנרל האירי מייקל בירי, באוזלת יד במניעת החימוש האירני של כוחות חיזבאללה סמוך לגבול עם ישראל. "גנרל בירי אומר שאין שם אמצעי לחימה - זאת בורות מביכה של מה שמתרחש סביבו", אמרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במסיבת עיתונאים שערכה הערב, האשימה את היילי יוניפי"ל בהתעלמות בוטה מהמצב בשטח. "חיזבאללה מתהדרת בפומבי בכך שיש להם כלי נשק, הם עורכים תהלוכות שמשודרות בטלוויזיה", אמרה השגרירה.

''חיזבאללה מתהדר בנשקו'' | צילום: רויטרס

"הדוחות של מזכ"ל האו"ם מאשרים זאת", היא המשיכה. "נציגות האו"ם בלבנון לא עושה עבודה אפקטיבית כדי לפעול נגד מליציות כמו חיזבאללה, והעובדה שמפקד יוניפי"ל מכחיש את הדברים ואומר שאין לכך ראיות מראה כי עלינו לערוך שינויים ביוניפי"ל".

בהמשך, היילי הביעה חשש מכך שפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (סבא"א) לא הורשו להיכנס לבסיסי צבא אירן והפצירה בסוכנות להשתמש בכול הכלים העומדים לרשותה כדי להבטיח שטהרן תמשיך לעמוד בתנאי הסכם הגרעין. "יש לי אמון מלא בסבא"א", אמרה היילי, זמן קצר לאחר שובה מוינה, שם ממוקם מטה סבא"א. "אבל הם מתמודדים עם מדינה שמחזיקה בעבר רצוף שקרים ופועלת בחשאיות לפתח את תכנית הגרעין שלה".