ארצות הברית לירדן: "הסגירו את המחבלת מסבארו"

אחלם תמימי סייעה למחבל המתאבד ב-2001 והסיעה אותו למקום הפיגוע בירושלים בו נרצחו 15 בני אדם. על חלקה בפיגוע היא נידונה ל-16 מאסרי עולם - אך השתחררה כבר ב-2011 במסגרת עסקת שליט וגורשה לירדן

זירת הפיגוע בסבארו ב-2001

משרד המשפטים האמריקני הודיע הערב (שלישי) כי ארה"ב תדרוש מממשלת ירדן להסגיר לידיה את המחבלת אחלאם תמימי, הסייענית שהסיעה את המחבל המתאבד שפוצץ עצמו במסעדת סבארו בירושלים באוגוסט 2001. בפיגוע נרצחו 15 בני אדם, בהם שניים בעלי אזרחות אמריקנית, ונפצעו יותר מ-130.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תמימי, בעלת אזרחות ירדנית, הסיעה את המחבל למסעדה ועסקה גם באיסוף המודיעין לקראת הפיגוע. על חלקה בפיגוע היא נשפטה ל-16 מאסרי עולם, אך היא שוחררה כעבור 12 שנה בלבד במסגרת עסקת שליט וגורשה לירדן. גם בארה"ב מזהים אותה כמחבלת, והיא הוכנסה לרשימת הטרוריסטים המבוקשים של ה-FBI.

ככל הנראה הבקשה טרם הוגשה באופן רשמי לעמאן, אך גורמים רשמיים בארה"ב מבהירים כי הרשויות פועלות במרץ להסגרתה לטובת העמדתה לדין.

תוסגר לארה''ב? תמימי
תוסגר לארה''ב? תמימי

תמימי לא הביעה מעולם חרטה על מעשיה. מיד עם שחרורה ב-2011 התראיינה לטלוויזיה המצרית ושלחה "אלפי ברכות לכל האסירים ששוחררו". בהמשך הריאיון אף הוסיפה כי היא "מקווה שהעולם ימשיך לפעול על מנת לשחרר את יתר האחים שהשארנו בבית הכלא". עם הגעתה לירדן הדגישה: "הייתי עושה את הכול עוד פעם".

פיגוע ההתאבדות התרחש ב-9 באוגוסט 2001 במסעדת סבארו שבמרכז ירושלים, והוא נחשב לאחד מהפיגועים הקטלניים ביותר בזמן האינתיפאדה השנייה. בפיגוע נרצחו 15 ישראלים, מתוכם 7 ילדים, ויותר מ-130 נפצעו. בין נרצחי הפיגוע היו 5 בני אותה משפחה, משפחת סחיווסחורדר: אב ואם המשפחה ושלושה מילדיהם. שני ילדים נוספים נפצעו קשה.