מנסים לחזור הביתה: "אלו זיכרונות שאי אפשר להחליף"

רבים מתושבי טקסס לשוב אל בתיהם המוצפים ואולי לחלץ חלק מהרכוש השאירו מאחור כשנמלטו אל המקלטים. "מה נעשה? מה יהיה הלאה?", הם שואלים

מאמצי החילוץ בטקסס נמשכים | צילום: רויטרס

אלפים מתושבי טקסס יעבירו את סוף השבוע במקלטים הציבוריים לאחר שפונו מבתיהם המוצפים. אך רבים מהם מתקשים להתמודד עם האובדן, ועל רקע היחלשות הסופה מנסים לשוב הביתה. "לראות סירות דייג שטות במה שהיה פעם הרחוב שלך - זה סוריאליסטי", מספרים התושבים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

רחובות טקסס עדיין מוצפים והתושבים נאלצים להמתין לסירות המפטרלות באזור שייקחו ותם לפתח ביתם. "זה משהו שלא ראינו מעולם בעבר", הם מספרים. "אני לא עצוב אל אני רוצה להמשיך הלאה", אומר אחד התושבים שחזר הביתה כדי לנסות ולאסוף מסמכים חשובים, מחשב ומעט בגדים.

נזק לעשרות אלפי בתים

הנזקים הכבדים של הסופה גרמו לרבים לאבד חפצים ורכוש רב, אך התושבים מספרים כי דווקא האובדן של חפצים אישיים, דוגמת אלבומי תמונות, הוא מה שהכי כואב. "זה דברים שאי אפשר להחליף", הם אומרים. עד כה גרמה הסופה נזק ליותר ממאה אלף בתים ויותר מ-103 אלף בני אדם בטקסס נזקקו לסיוע חירום ממשלתי, למשל לתשלום שכר דירה ולרכוש שניזוק. "זה מאוד מבלבל, אני לא מצליח לעכל את זה", סיפר תושב העיר בן 86 ששב לביתו כדי לקחת את התרופות שלו. "מה נעשה? מה יהיה הלאה?".

יוסטון עדיין מוצפת

אתמול פרסם עיתון "הניו יורק טיימס" כי מספר ההרוגים בעקבות הסופה "הארווי" עלה והגיע ל-46 בני אדם. ערים רבות במדינה עדיין מוצפות ואלפי בני אדם מצאו את עצמם ללא חשמל או מים נקיים. "זה הולך להיות פרויקט מורכב ומסובך לטקסס לצאת מהמשבר הזה", אמר מושל המדינה.

מאמצי החילוץ והסיוע בעיר יוסטון ובכל טקסס נמשכים, למרות היחלשות הסופה. דיווחים שונים ברשתות תקשורת אמריקניות מלמדים על מחסור בדלק ובמים בעיירות שונות. אוניברסיטה בטקסס שביצעה בדיקות שונות למי השיטפונות הודיעה כי התגלו רמות זיהום גבוהות ביותר וכי מסוכן לשהות במים.

בתוך כך החזאים בארצות הברית מזהירים מפני מערכת נוספת המתפתחת במיימי האוקיינוס האטלנטי ומאיימת להגיע לחופיה המזרחיים של ארצות הברית. המומחים הרגיעו אמנם, שעדיין מוקדם על מנת לצפות את עצמת הסערה, והאם תגיע לכלל לחופי המדינה.