האסון בטקסס: אלפים פונו מבתיהם

הוריקן "הארווי" ממשיך לגבות קורבנות בטקסס. 7 בני אדם נהרגו, יוסטון משותקת ואלפים נאלצו לעזוב את בתיהם. טראמפ התייחס למשבר, שלח מסרים מעודדים לטקסס

"נזק כלכלי כבד", טראמפ (רויטרס)

ההצפות הכבדות שנגרמו מהוריקן "הארווי" גבו עד כה (שלישי) את חייהם של לפחות 7 בני אדם בטקסס. על פי ההערכות כ-30 אלף בני אדם יאלצו לעזוב את בתיהם בשל נזקי הסופה. הרשויות הדגישו כי מניין ההרוגים עשוי לעלות, כשממטרים עזים עדיין מוסיפים לרדת בחוף מפרץ מקסיקו. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הנזק הכלכלי עומד להיות כבד וכי הוא סומך על הקונגרס שיתן מענה מהיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כוחות המשמר האזרחי, משטרה, חילוץ והצלה ואזרחים רבים פועלים באמצעות מסוקים, סירות ומשאיות מיוחדות כדי לחלץ מאות אנשים שעדיין תקועים ביוסטון וסביבותיה. זו הסופה הקשה ביותר שהכתה בטקסס ב-50 השנים האחרונות, אותה כינה טראמפ "סופה היסטורית".

אסון כבד בטקסס (רויטרס)
אסון כבד בטקסס (רויטרס)

הנשיא האמריקני התייחס לאסון שפקד את המדינה במהלך מסיבת עיתונאים ואמר כי הנזק הכלכלי מהסופה עומד להיות כבד ביותר וכי הוא מאמין שהקונגרס יפעל במהירות לספק סיוע לאזורים שנפגעו על ידי הוריקן "הארווי". "אתם עומדים לראות תגובה מהירה מאוד של הקונגרס, וכמובן גם מהנשיא", אמר טראמפ. "נשיג לך תקציבים", אמר כשהוא פונה למדינת טקסס.

30,00 פונו מבתיהם (רויטרס)
30,00 פונו מבתיהם (רויטרס)

"נכון לעכשיו הדבר החשוב ביותר הוא ביטחונם ובטיחותם של אלו שעדיין נמצאים בסכנה, במיוחד אלו שיצאו לחלץ אחרים וגילו גבורה מדהימה", הסביר טראמפ. "הגנה על חיי האזרחים שלנו נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי. כל כלי שברשותי שעשוי לסייע, אמסור לבכירים מקומיים", הוסיף.

הנשיא מתכנן לסייר היום בחלקים מטקסס, אך הגשם שמוסיף לרדת עשוי לשבש את התכניות. לפי שעה לא יצאה הודעה רשמית מטעם לשכתו על הביקור.

הצפות כבדות (sky news)
הצפות כבדות (sky news)

סגן הנשיא מייק פנס התראיין תכנית רדיו ביוסטון, שם התחייב כי הסיוע הפדרלי יגיע לכל מי שזקוק לו. "אנו משוכנעים שהקונגרס יספק את כל הסיוע הדרוש", אמר פנס. "אני לא מתכוון רק למה שדרוש עתה למאמצי החילוץ, אלא גם למענקי הסיוע אליהם כבר 22,000 איש הגישו בקשות", הבהיר.

"אנו צופים שכחצי מיליון אשים בטקסס יעמדו בתנאים לקבלת הסיוע, ואנו בטוחים מאוד שיש לנו את המשאבים להם נזדקק כדי לעמוד בכך", אמר פנס.