לחץ אירופאי: המערכה על הסכם הגרעין האירני

שגרירי האיחוד האירופי, בריטניה, צרפת וגרמניה יפגשו עם סנאטורים אמריקנים בוושינגטון על מנת לשכנעם להשאיר את הסכם הגרעין במתכונתו הנוכחית

המערכה על הסכם הגרעין נמשכת, הקונגרס | צילום: רויטרס

לחץ אירופי לשמור על הסכם הגרעין: בעוד הממשל האמריקני ממשיך להצהיר כי הוא מתכוון לשנות את הסכם הגרעין עם אירן, סוכנות הידיעות רויטרס חשפה הלילה (חמישי) כי נציגים ממדינות אירופה וגורמים בכירים לשעבר בממשל אובמה מתכננים להפעיל לחץ על מחוקקים בקונגרס בארה"ב כדי לשמר את ההסכם בצורתו הנוכחית.

שגרירי האיחוד האירופי, בריטניה, צרפת וגרמניה בארה"ב צפויים להיפגש בוושינגטון כבר היום עם נציגים מהמפלגה הדמוקרטית, במטרה להפעיל לחץ על אלו ששקלו לתמוך בשינוי או זניחת ההסכם מול אירן. בפגישה, שאורגנה על ידי מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בסנאט, ישתתפו גם בכירים לשעבר בממשל אובמה שהשתתפו במשא ומתן מול אירן שהוביל להסכם.

גורם רשמי בשגרירות בריטניה בארה"ב אישר כי השגריר הבריטי צפוי להיפגש עם מחוקקים מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית: "מטרתנו להעביר אינפורמציה חשובה מהעמדה האירופית לגבי הסכם הגרעין עם אירן". גם בשגרירות האיחוד האירופי אישרו את הכוונה: "מדובר בהסכם רב צדדי שעובד, והאיחוד האירופי יעשה כל שביכולתו לכדי לשמור אותו במתכונתו הנוכחית".

ארגון הפגישה הינו חלק ממאמץ מתמשך של המפלגה הדמוקרטית ובכירים לשעבר בממשל אובמה, לשנות את הלך הרוח בקונגרס ולחזק את התמיכה בהסכם הגרעין. ה-15 באוקטובר הוא המועד האחרון העומד בפני הנשיא טראמפ לאשרר את ההסכם, או להעבירו להחלטת הקונגרס. שם, המפלגה הדמוקרטית מקווה להביא את הנשיא למפלה, ע"י הקטנת הסיכויים לביטול ההסכם.