הפגנות הנכים: שיבושים בכביש החוף

חסימות הכבישים במחאת הנכים נמשכות: מפגינים חוסמים את כביש החוף סמוך לבית ינאי כחלק ממחאתם להעלאת קצבת הנכות והשוואתה לשכר המינימום

מחאת הנכים ממשיכה לחסום כבישים: לאחר יומיים של חסימות כבישים קצרות, שתואמו עם המשטרה, במטה מחאת הנכים הודיעו היום (שלישי) כי בכוונתם לחסום את כביש החוף דרומית לבית ינאי - ואכן, שיבושים נרשמו באזור הערב. במטה כינו את המחאה "חסימה גדולה שעוד תיזכר".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אתמול נחסם כביש 4 נחסם לתנועת כלי רכב לזמן קצר, סמוך לאור עקיבא לכיוון צפון. בשבוע שעבר נעצרו חמישה מפגינים במהלך הפגנת הנכים באשדוד. המוחים התעמתו עם השוטרים, שלטענתם התנהגו בברוטאליות כלפי העצורים. הנכים טענו שבין העצורים היו שני מרותקים לכסא גלגלים שנלקחו לתחנה ללא הכסאות ופגוע נפש.

מאידך, מהמשטרה נמסר כי ההפגנה התנהלה ללא רישיון ושהמפגינים נהגו באלימות כלפי השוטרים, תוך שימוש בחלקי כיסאות הגלגלים, ואף איימו כי יציתו את עצמם. נעמי מורביה ממטה מאבק הנכים טענה כי המשטרה חסמה את הנתיבים והחזיקה את המוחים כשלוש שעות בכביש 4 בניגוד לרצונם. "בירידה לאשדוד הם חסמו את כל הנתיבים ופרסו דוקרנים", אמרה. "לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית ייאסר על אזרחים לנוע באופן חופשי בנתיבי תחבורה ציבוריים".

הפגנות הנכים בשבוע שעבר (הנכים הופכים לפנתרים)
הפגנות הנכים בשבוע שעבר (הנכים הופכים לפנתרים)

"המשטרה השתמשה בכל טריק אפשרי כדי לשסות בנו את האזרחים ואת הקהל - הדמוקרטיה מתה", הוסיפה מורביה, והצהירה כי בשל האירועים יסלימו הנכים את מאבקם למען העלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום: "מטה המאבק לא נבהל מהברוטאליות שהופעלה על ידי משטרת ישראל".

מנגד פרסמה המשטרה סרטון בו רואים את המוחים תוקפים את השוטרים. במשטרה מתארים כי ברגע שהשוטרים ניסו למנוע את החסימה של הכביש החל קומץ פורע חוק לנהוג באלימות של ממש תוך הכאת שוטרים. "משטרת ישראל נהגה הערב באיפוק רב כלפי מפגיני מחאת הנכים אך לא תתיר אלימות פיזית כלפי אנשיה וסיכון חיי אדם במסווה של מחאה לגיטימית", נמסר.

"אנו רואים חשיבות רבה במימוש הזכות להביע מחאה, קיים פער בין הבעת מחאה לניצול ציני של מהות המחאה תוך שימוש באלימות וסיכון חיי אדם", הוסיפו במשטרה. "כל ניסיון ופגיעה באנשי החוק, יזכו לתגובה נחושה ומיצוי הדין".