ההורים הודו: "זמנו של צ'ארלי תם"

בתום מאבק משפטי ארוך הודיעו הוריו של התינוק הבריטי הסובל ממחלה גנטית נדירה כי יפסיקו את מאבקם למען הענקת טיפול רפואי נוסף לבנם

זמן צפייה: 01:13

אחרי שהפסידו בתביעה ראשונה ובערעור נוסף, ולאחר שפנו לבית המשפט העליון במדינה, הודיעו היום (שני) הוריו של צ'ארלי, התינוק הבריטי בן ה-11 חודשים, שסובל ממחלה גנטית נדירה, כי הם מפסיקים את מאבקם. משמעותה של החלטת ההורים היא כי צ'ארלי ינותק ממכונות ההחייאה אליהן הוא מחובר כל חייו בשל הנזק שנגרם למוחו בשל המחלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''זמנו תם''
''זמנו תם'' | צילום: CNN

בחודשים האחרונים הוריו של צ'ארלי נאבקו לשלוח אותו לטיפול מיוחד בארה"ב, למרות התנגדות הרופאים - שקבעו שכדי למנוע ממנו סבל יש לבצע המתת חסד. אחרי שתי פסיקות משפטיות שתמכו בעמדת הרופאים, דו גם בית המשפט העליון בעניינו של צ'ארלי. "זמנו של הילד תם", אמר היום עורך דין מטעם המשפחה. "זה כבר מאוחר מדי בשביל צ'ארלי, הנזק נעשה".

צ'ארלי והוריו | צילום: CNN

סיפורו הקשה של צ'ארלי והחלטות הרופאים ובית המשפט משכו תשומת לב רבה בבריטניה ובאירופה כולה והעלו לדיון שאלות משפטיות ומוסריות מורכבות. הוריו, כריס גארד וקוני ייטס, רוצים שבנם יקבל טיפול מיוחד שניתן לקבל רק בארה"ב, אבל הרופאים שמטפלים בצ'ארלי טוענים שאין הצדקה לתת לו את הטיפול. הרופאים פנו לבית המשפט שעצר את הנסיעה לטיפול בצידו השני של האוקיינוס וקוראים לבצע בצ'ארלי המתת חסד.

סיפור שנגע ללב הציבור בעולם כולו
סיפור שנגע ללב הציבור בעולם כולו

צ'ארלי סובל מפגם גנטי שפוגע בתאים שאחראים לייצור האנרגיה בגוף והנשימה, הוא לא יכול לזוז ולנשום בלי מכונות. המקרה של צ'ארלי הגיע לשולחנו של האפיפיור, הנשיא האמריקני וראש ממשלת בריטניה אבל כפי שזה נראה, גם תשומת הלב הזו, לא תסייע לו לחיות.