ספרד: נשיא קטלוניה יואשם במרידה

הממשלה הספרדית הודיעה כי נשיא קטלוניה יואשם במרידה, לאחר שהפרלמנט בחבל הכריז היום על עצמאות קטלונית לאחר הצבעת בזק חשאית. הממשלה בספרד הודיעה בתגובה על סיום האוטונומיה בחבל

התביעה בספרד תגיש כתב אישום בגין מרידה נגד נשיא קטלוניה - כך הודיע הערב (שישי) ראש הממשלה הספרדי. עוד הודיע ראש הממשלה ראחוי כי הפרלמנט הקטלוני פוזר כולו, ובחירות חדשות יתקיימו ב-21 בדצמבר. עד אז, סמכויות הממשלה יועברו לידי שרי ממשלת ספרד. בנוסף, הודיע ראחוי על פיטורי מפקד המשטרה הקטלונית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הצעדים מגיעים לאחר שהסנאט הספרדי אישר את סעיף 155 לחוקה, המאפשר את החלת החוק הספרדי על חבל קטלוניה, וסיום האוטונומיה שניתנה לו עד כה.

המהלכים מגיעים בעקבות הכרזת העצמאות הקטלונית, שנערכה בהצבעת בזק חשאית. מתנגדי המהלך יצאו בהפגנתיות מהחדר עוד בטרם הצביעו בפרלמנט על עצם קיום ההצבעה על עצמאות, והמהלך אושר ברוב של 70 תומכים מול עשרה מתנגדים בלבד. באיחוד האירופי לא קיבלו את ההצהרה, והודיעו כי אין להם תגובה למהלך.

רק אתמול הודיע נשיא קטלוניה פוג'דמון על פיזור הפרלמנט ועריכת בחירות בזק ב-20 בדצמבר, רק כדי לחזור בו תוך זמן קצר בטענה כי העת לא הבשילה לבחירות בזק משום שטרם התקבלו ערבויות מספקות מצד הממשל המרכזי במדריד על הפסקת הצעדים שנועדו לפגוע באוטונימיה הקטלונית.

חגיגות בקטלוניה, היום
חגיגות בקטלוניה, היום

בתחילת השבוע החלה ממשלת ספרד לקדם את ההליכים לבחירות חדשות במחוז קטלוניה, על מנת להדיח את ההנהגה שהובילה את משאל העם - ותוך כדי כך גם לפעול לשלילת סמכויות השלטון הקטלוני. במקביל הבהירה הנהגת קטלוניה כי תתנגד "לכל ניסיון מצד מדריד לכפות שלטון באופן ישיר".

הנשיא ראחוי. ''נשיב שלטון החוק''
הנשיא ראחוי. ''נשיב שלטון החוק''

בריאיון לרשת BBC קרא שר החוץ הספרדי לעם הקטלוני לדחות את סמכויות הרשויות הקטלוניות - וגם המשטרה המקומית - ברגע בו תכריז מדריד על שלטון חוק ישיר. עוד ציין שר החוץ הספרדי כי המשטרה המקומית "תקבל את סמכויותיה מחדש" תחת שליטת ספרד.