ארצות הברית: בנו של טראמפ שכר עורך דין

האם בסביבתו של טראמפ מתחילים להילחץ מהחקירה בעניין הרוסי? אחרי שבנו זומן להעיד בפני וועידת המודיעין של הסנאט הוא הודיע כי שכר עורך דין מטעמו שייצגו בחקירות

שכר עו"ד, טראמפ הבן
שכר עו"ד, טראמפ הבן | צילום: רויטרס

דונלד טראמפ הבן שכר הלילה (שני) עורך דין שייצג אותו בחקירות בעניין קשריו עם הרוסים, כך נמסר מלשכתו. זאת, לאחר שגורמים במפלגה הרפובליקנית הביעו דאגה מהדיווחים על פגישתו עם מקורב לקרמלין במהלך קמפיין הבחירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

טראמפ הבן שכר את עורך הדיו הניו-יורקי אלן פוטרפאס המתמחה בפלילים. לפי שעה לא ברור כמה זמן טראמפ הבן ווטרפאס עובדים יחד, והאם היה לו קשר להצהרה שהשמיע טראמפ הבן במהלך השבוע על כך שנפגש עם עורכת דין רוסייה.

במהלך קמפיין הבחירות של אביו, בחודש יוני 2016, נפגש טראמפ הבן עם עורכת הדין הרוסייה נטליה וסלניטקיה במגדלי טראמפ בניו-יורק. הוא הצהיר כי נפגש עם וסלניטקיה, מי שעל פי ה"ניו יורק טיימס" מקורבת לקרמלין, לאחר שהובטח לו כי יקבל מידע שיכול לפגוע במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

גם מעורב, קושנר
גם מעורב, קושנר | צילום: רויטרס

חתנו של טראמפ, ג'ראד קושנר ומנהל הקמפיין דאז פול מנפורט, נכחו גם הם בפגישה, על פי ה"ניו יורק טיימס". לפי הידוע עד כה, הפגישה הזו היא הפגישה הפרטית הראשונה שהתקיימה בין חברים במטה טראמפ, מהמעגל הקרוב אליו ביותר, לבין גורמים רוסיים.

התובע המיוחד שמונה על החקירה, רוברט מולר, בודק בימים אלו האם הרוסים השפיעו על הבחירות בארצות הברית והאם שיתפה פעולה עם מטה טראמפ. במוסקבה מכחישים כל התערבות בבחירות, וטראמפ שהושבע לנשיאות ב-20 לינואר חזר שוב ושוב על הטענה "לא הייתה כל קנוניה".

"אני מצפה לסייע לטראמפ הבן, ולמען האמת אין דבר בכל ה'באז' התקשורתי סביב הפגישה ביוני 2016, כך יוכח לבסוף", אמר פוטרפאס.

מוקדם יותר היום, חברה בוועידת המודיעין של הסנטא מהמפלגה הרפובליקנית, סוזן קולינס, קראה לטראמפ הבן להעיד בוועידה, שבוחנת את הטענות על התערבות רוסית בבחירות.

דוברת הבית הלבן הדגישה כי אין כל פסול בפגישה עם וסלניטקיה. "דונלד הבן ווסלניטקיה ערכו פגישה קצרה מאוד, שאחריה לא היה כל המשך התקשרות".