מחבלת פלסטינית תגורש מארה"ב

בית המשפט בארצות הברית החליט לגרש את רסמה עודה לאחר שהתברר כי שיקרה בטפסים שמילאה כשהיגרה לארצות הברית

עודה
עודה | צילום: רויטרס

בית המשפט בארצות הברית הורה לגרש מהמדינה את רסמה עודה שב-1969 הורשעה בביצוע שני פיגועים בירושלים ואף ישבה בכלא בישראל. הסיבה לגירוש - עודה לא ציינה בטופס הכניסה שלה לארה"ב כי ישבה בכלא והורשעה בפעילות טרור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עודה הורשעה במעורבות בפיגוע בירושלים שגבה את חייהם של שני בני אדם ובו נפצע 9 נוספים ובמעורבות בפיגוע נוסף. בית הדין הצבאי גזר עליה מאסר עולם אך ב-1979 היא שוחררה בעסקת חילופי שבויים.

עודה בבית המשפט
עודה בבית המשפט | צילום: רויטרס

כשעלתה לארצות הברית ב-1994 השמיטה עודה את העובדה כי יש לה עבר פלילי ולא ציינה זאת בדוח שמילאה. ב-2014 היא הואשמה בגין השמטת המידע ונגזרו עליה 18 חודשי מאסר, אך בית המשפט לערעורים החזיר את התיק לדיון נוסף בבית המשפט.

במקום להמשיך עם המאבק המשפטי, החליטה עודה לחתום על עסקת טיעון במסגרתה לא תרצה זמן במאסר אך תגורש מארצות הברית. היא ככל הנראה תגורש לירדן וכעת נותר לה להמתין ולראות מתי הגירוש יצא אל הפועל.

הפגנת התמיכה בעודה מחוץ לבהימ''ש
הפגנת התמיכה בעודה מחוץ לבהימ''ש | צילום: רויטרס

במהלך המשפט היא התפרצה שלוש פעמים לעבר השופט תוך הטחת ביקורת על ישראל, על ארצות הברית ובמקביל הכחישה כי הייתה מעורבת בפעילות טרוריסטית. לטענתה, הצבא הישראלי עינה אותה וכך חילץ ממנה את הוידוי. השופט איים עליה כי ירשיע אותה בביזוי בית הדין ואמר: "זהו לא דיון פוליטי בסוגיה הישראלית-פלסטינית. התיק כאן עוסק סביב הטופס שמילאת".

כיום נחשבת עודה לפעילה חברתית בולטת במיוחד בקרב הקהילות הערביות וכמאה מפגינים ליוו אותה לבית המשפט. בסוף השבוע שעבר נערך לכבודה אירוע בשיקאגו אליו הגיעו כ-1,000 תומכים.