בלי מזון: שרד חודשיים בלב ים

רולנדו אומונגוס, בן 21, הצליח להגיע לביתו שבפיליפינים אחרי 56 ימים שבהם הצליח להישאר בחיים לאחר שנסחף עם סירתו מרחק של אלפי קילומטרים מחוף מבטחים

בתוך דוגית קטנה, 56 ימים בלב ים, בלי מזון: רולנדו אומונגוס, דייג מהפיליפינים בן 21, נסחף עם סירתו לעומק הים עד שלבסוף הגיע לחופי פפואה גינאה החדשה. במשך כחודשיים הוא שרד בלב ים כשהוא מתקיים על שתיית מי גשמים ואכילת הטחב שצמח בקרקעית הדוגית שלו - סירה באורך 2.5 מטרים. כשחום השמש קפח עליו - הוא צלל למי הים כדי להתקרר.

הסיפור החל ב-21 בדצמבר 2016, עת יצא רולנדו לדוג עם דודו רניאל, בן 31 יחד עם דייגים נוספים. השניים נסחפו עם סירותיהם בסופה וכעבור חמישה ימים התרוקנו מכלי הדלק. רולנדו שרד, אך הרעב והצמא הכריעו לבסוף את דודו אחרי כחודש.

"הנחתי את גופתו בסירה שלי, אבל אחרי זמן מה היא החלה להרקיב ונאלצתי לתת לה לשקוע במים", הוא משחזר. "התפללתי לאלוהים שאשאר בחיים כדי שאוכל לספר מה קרה כאן לילדים שלו".

"אחרי שאזל לנו הדלק, השלכנו את מנועי הסירות לים כי רצינו לצוף טוב יותר על פני המים. חששנו שהגלים יהפכו אותנו ויגרמו לנו לשקוע. עברו לידנו לפחות ארבע כלי שיט בים - אך איש לא בא לעזרתנו. כנראה שלא הבחינו בנו".

לבסוף, במרחק של כ-3,200 מהחוף שממנו יצא לדוג בתחילה, הבחינו בו אנשי צוות של ספינת דיג יפנית, שמצאו אותו כשהוא כחוש ומותש מרעב וצמא, במשקל של כ-20 קילוגרם בלבד. אחרי שהתאושש, הוא נשבע: "כף רגלי לא תדרוך שוב בתוך סירה בחיי".