דיווח בארה"ב: יממה אחרי הטקס - עובדים בבית הלבן נדבקו בנגיף

לפי הדיווחים כמה מאנשי הצוות במקום אובחנו בקורונה, כ-24 שעות בלבד אחרי טקס החתימה על הסכמי השלום. דוברת הבית הלבן סירבה להתייחס לדיווחים: "לא מגיבה על פרטים רפואיים אישיים"

הבית הלבן
הבית הלבן | צילום: GettyImages/אימג'בנק

כמה עובדים בבית הלבן נמצאו חיוביים לקורונה - כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת בארה"ב. זאת, יממה לאחר טקס החתימה על הסכמי השלום שבו נכחו נציגים מישראל, איחוד האמירויות ובחריין.

הסוגיה התגלתה כאשר עיתונאית הגיעה לתדרוך בבית הלבן. הבדיקות שעושים לכתבים כדי להיכנס התעכבו, וכשהיא ביררה עם הבודקים הם אמרו לה שישנם כמה מקרים מאומתים בקרב הצוות. דוברת הבית הלבן נשאלה על כך בתדרוך, אמרה שהיא מכירה את הדיווחים אבל לא מוכנה לענות על השאלה: "לא מגיבה על פרטים רפואיים אישיים" - כלומר לא הכחישה את הנושא.

עוד בחדשות 13:

ריבלין: "יודע שלא עשינו מספיק כהנהגה – סמכתם עלינו ואכזבנו"

גנץ: "אם חמאס ימשיך בירי, התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון"

לאחר ההסכם עם האמירויות: הוגשה מועמדות רה"מ לפרס נובל לשלום

הבית הלבן
הבית הלבן | צילום: GettyImages/אימג'בנק

במהלך הטקס אמש ניכר כי רבים לא הקפידו על עטיית מסכות וריחוק חברתי.  טרם הנסיעה גובש מתווה קפדני המבוסס על קפסולות, אגף נפרד במטוס, נאסר על חברי המשלחת לצאת לקניון או להסתובב ברחוב - וגם שם כולם היו חייבים להיות עם מסכות ולשמור על מרחק.

לאחר שהגיעו התמונות מהטקס, נמסר ממשרד הבריאות כי בכוונתם לבצע חקירה אפידמיולוגית לכל המשתתפים - ומי שלא שמר על הכללים יצטרך להיכנס לשבועיים בידוד.