מבלי להודות באשמה: ויינשטיין ישלם 25 מיליון דולר במסגרת פשרה

במסגרת ההסכם הראשוני, נקבע כי הסכום ישולם מכספי הביטוח של החברה פושטת הרגל שבבעלות המפיק ההוליוודי - ולא מכיסו הפרטי. אחת המתלוננות: "לא אוהבת את זה, אבל אין דרך אחרת לרדוף אותו"

הארווי וויינסטין, מפיק הוליוודי בכיר
הארווי וויינסטין, מפיק הוליוודי בכיר | צילום: רויטרס

המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, שנאשם בעבירות של הטרדה מינית ואונס ושבעקבות חשיפת מעשיו החלה תנועת ה-"me too", הגיע להסכם פשרה ראשוני עם יותר מ-30 המתלוננות נגדו, בהן שחקניות מפורסמות וכן נשים שעבדו תחתיו. מפרטי ההסכם שפורסמו היום (רביעי), עולה כי 25 מיליון דולר ישולמו למתלוננות מכספי חברת ההפקות שהייתה בבעלותו - ולא מכיסו הפרטי. עוד עולה מההסכם כי ויינשטיין לא יידרש להודות באשמה בשום סעיף של העבירות.

בתום דיונים של שנתיים, כך ע"פ עורכי דינו של ויינשטיין, הגיעו הצדדים הנוגעים בדבר להסכמה כוללת על סכום הפיצויים, בהן גם המתלוננות על אונס וגם המתלוננות על הטרדה מינית - מארה"ב, קנדה, בריטניה וקנדה. יש לציין שההסכם כולל גם מתלוננות עתידיות שתצטרפנה במהלך החודשים הקרובים. בכך תגיע לקיצה אחת הפרשות שטלטלו את עולם הבידור האמריקני, ושגרמה לנשים רבות ברחבי העולם לעמוד בצורה איתנה מול מי שהטריד אותן.

לכתבות נוספות בנושא >>

https://13news.co.il/item/news/abroad/ntr-1304715/

https://13news.co.il/item/news/abroad/north-america/rose_mcgowan_lawsuit-917177/

https://13news.co.il/item/news/abroad/ntr-1273435/

הארווי ויינשטיין בבית המשפט במנהטן
הארווי וינשטיין בבית המשפט במנהטן | צילום: רויטרס

הסכם הפשרה עדיין נדרש אישור סופי של בית המשפט וכן את חתימת הצדדים. במידה ויאושר, הכסף שישולם למתלוננות ינוכה מפוליסת הביטוח של חברת ההפקות שהייתה בבעלותו של וינשטיין. כיוון שהחברה מצויה בהליכים של חדלות פירעון - המתלוננות צריכות להגיע גם להסכם עם הנושים של החברה. הסכם פשיטת הרגל של החברה עומד על סך של 47 מיליון דולר - וכולל את כל התחייבויותיה של החברה, את שכר הטרחה של עורכי הדין וגם כאמור, את הפיצויים למתלוננות.

רוז מקגוון, שחקנית שתבעה את הארווי וינשטיין
רוז מקגוון, שחקנית שתבעה את הארווי וינשטיין | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר העלה בית המשפט בניו-יורק את סכום הערבות של ויינשטיין. זאת, לאחר שנבדקו טענות לפיהן הוא לא מקפיד על הנהלים בנשיאת צמיד-המעקב שעל רגלו. קתרין קנדל, שחקנית שהאשימה את ויינשטיין על כך שרץ סביבה כשהוא ערום לחלוטין בדירתו שבמנהטן בשנת 1993, אמרה: "אני מאוכזבת מפרטי ההסכם", אך היא נעתרה לבקשת התובעות האחרות שלא להערים קשיים. "אני לא אוהבת את זה, אך אני לא יודעת איך לרדוף אותו באופן אחר", סיכמה.