אוקראינה: "נמשיך בייצוא התבואה למרות ההתקפות"

יממה לאחר המתקפה בנמל אודסה, האוקראינים אומרים כי ימשיכו לייצא תבואה והצבא האוקראיני טוען כי הטילים לא פגעו באופן משמעותי בנמל. הרוסים מצידם טוענים כי פגעו בספינת מלחמה וטילים שהאוקראינים קיבלו מארה"ב. הנשיא זלנסקי אמר: "רוסיה תמיד תמצא דרכים כדי לא ליישם את הבטחותיה"

נמל אודסה לאחר המתקפה הרוסית
נמל אודסה לאחר המתקפה הרוסית | צילום: רויטרס

אוקראינה הודיעה היום (ראשון) כי היא תמשיך בייצוא תבואה למרות ההתקפה אמש על נמל אודסה, שעות לאחר ההסכם בחסות האו"ם לפיו הנמל לא יותקף כדי להתגבר על משבר המזון שיצרה המלחמה. שר התשתיות, אולכסנדר קוברקוב, אמר כי האוקראינים "ימשיכו בהכנות הטכניות להשקת ייצואם של מוצרים חקלאיים מהנמלים שלנו", והתקשורת האוקראינית ציטטה את דברי הצבא האוקראיני, לפיהם הטילים לא פגעו משמעותית בנמל.

הרוסים טוענים כי מתקפת הטילים פגעה בספינת מלחמה אוקראינית ובטילים נגד ספינות שסופקו על ידי ארה"ב בנמל אודסה. ההסכם היה אמור להיות פריצת דרך לביטול חסימת ייצוא התבואה מנמלי הים השחור ולהקל על המחסור במזון עולמי שנגרם כתוצאה מהמלחמה.

נמל אודסה לאחר המתקפה הרוסית
נמל אודסה לאחר המתקפה הרוסית | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה את התקיפות באודסה "ברבריות" ואמר שהן הראו שמוסקבה לא יכולה לקיים את הבטחותיה. "זה מוכיח רק דבר אחד: לא משנה מה רוסיה תאמר ותבטיח, היא תמצא דרכים לא ליישם את זה".