אוקראינה ממשיכה במאבק: יעדי הצבא הרוסי הותקפו

לפחות 30 תקיפות בוצעו במהלך הלילה על מאחז של צבא רוסיה בעיר האוקראינית הכבושה מליטופול, ובמקביל הרשויות בעיירה הרוסית בלגורוד הסמוכה לגבול מדווחות על שלושה הרוגים ונזק רב למבנים. אחד מיועציו של זלנסקי מזהיר: "המעוז האוקראיני האחרון בלוהנסק עלול ליפול לידי הרוסים"

המלחמה באוקראינה
המלחמה באוקראינה | צילום: רויטרס

הכוחות האוקראיניים פגעו הלילה (ראשון) בבסיס הצבא הרוסי בעיר האוקראינית הכבושה מליטופול שבדרום במדינה במחוז זפורוז'יה. על פי ראש העיר, איוון פדורוב, לפחות 30 תקיפות בוצעו במהלך הלילה על מאחז הצבא הרוסי. "הכוחות האוקראיניים עושים הכל כדי להחזיר חיים שלווים וואת השליטה האוקראינית למליטופול. כל מה שהפולשים יכולים לעשות זה לברוח מהעיר שלנו", אמר פדורוב בסרטון וידאו שפרסם בעמוד הפייסבוק.

גם סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי אוקראינה פגעה באזור מליטופול, סמוך לשדה התעופה בעיר.

חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי
חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי | צילום: רויטרס

בתוך כך, הרשויות בעיירה בלגורוד שברוסיה, הסמוכה לגבול עם אוקראינה, מדווחות על לפחות שלושה הרוגים ועשרות מבנים הרוסים בעקבות זליגת תקיפות המלחמה לאזור.

לאחר שאולכסיי ארסטוביץ', אחד מיועציו של הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי אמר היום כי העיר ליסיצ'נסק, המעוז האוקראיני הגדול האחרון במחוז לוהנסק שבמזרח המדינה, עלולה ליפול לידי הרוסים - שר ההשנה הרוסי, סרגיי שויגו, מסר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עדכון לפיו כל מחוז לוהנסק "שוחרר" ונמצא תחת שליטה רוסית.

חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי
חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי | צילום: רויטרס