המלחמה באוקראינה: עיתונאי צרפתי נהרג במתקפה רוסית בלוהנסק

העיתונאי פרדריק לקלר אימהוף, שסיקר את המלחמה, מצא את מותו לאחר שרסיסים של פגזים חדרו את המכונית המשוריינת בה נסע במהלך התקפה של הצבא הרוסי במזרח אוקראינה. בתוך כך, היום תחל פסגת האיחוד האירופי שתדון בסבב סנקציות נוסף על הנפט והגז הרוסי

העיתונאי הצרפתי שנהרג באוקראינה, פרדריק לקלר אימהוף
העיתונאי הצרפתי שנהרג באוקראינה, פרדריק לקלר אימהוף | צילום: רויטרס

מושל מחוז לוהנסק סרגיי חיידאי הודיע היום (שני) כי העיתונאי הצרפתי, פרדריק לקלר אימהוף, נהרג כתוצאה מתקיפה רוסית במחוז לאחר שרסיסים של פגזים חדרו את שיריון המכונית והעיתונאי נחתך בצווארו. נשיא צרפת עמנואל מקרון הביע את צערו ושלח את תנחומיו למשפחתו של אימהוף.

במקביל, הקרבות העזים בין הצבא הרוסי והאוקראיני באזורים השונים במזרח המדינה נמשכים, לרבות בפאתי העיר סוורודונצק שבמחוז לוהנסק בחבל דונבאס. בתוך כך, מושל מחוז קורסק שבצפון מערב רוסיה, רומן סטרובויט, הודיע היום כי צבא רוסיה העביר כוחות וציוד למחוז במטרה "להגן על תושביו".

בימים אלו, שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת באוקראינה, כאשר היום ביקרה בעיירה בוצ'ה בה אירע הטבח הנוראי. קולונה מסרה כי "צרפת תעשה כל שביכולתה כדי להחזיר את השקט והשלווה לאזור. אני מקווה שההליכים המשפטיים יסתיימו במהרה, כדי שמשפחות ההרוגים יוכלו לראות את יקיריהם מובאים למנוחות בקברים נאותים". בהמשך היא צפויה להיפגש עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ועם שר החוץ דמיטרו קולה.

שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת בבוצ'ה
שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת בבוצ'ה | צילום: רויטרס

שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת בבוצ'ה
שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת בבוצ'ה | צילום: רויטרס

שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת בבוצ'ה
שרת החוץ הצרפתייה קתרין קולונה מבקרת בבוצ'ה | צילום: רויטרס

היום תחל פסגת האיחוד האירופי שתסתיים מחר, בה נציגי מדינות האיחוד צפויים לדון בסבב סנקציות נוסף של הארגון, ובפרט בנושא איסור ייבוא הנפט והגז הרוסי לאירופה. כזכור, בשבוע שעבר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מתח ביקורת על מדינות אירופה והמערב כולו על כך שהוא נותר מפולג בכל הנוגע למדיניותו אל מול המלחמה באוקראינה, לרבות בנושא הנפט והגז הרוסי, ובנושא הצטרפותן של הסקנדינביות לנאט"ו.

באשר לבריאותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס היום לשמועות ולדיווחים המערביים אודות בריאותו של הנשיא, ודחה אותן ואמר כי באוקטובר הקרוב הנשיא צפוי לחגוג יום הולדת 70.

ראש ממשלת הונגריה אורבן הגיע לפסגת האיחוד האירופי בבריסל
ראש ממשלת הונגריה אורבן הגיע לפסגת האיחוד האירופי בבריסל | צילום: רויטרס

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בבריסל
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בבריסל | צילום: רויטרס

קנצלר גרמניה אולף שולץ בפסגה בבריסל
קנצלר גרמניה אולף שולץ בפסגה בבריסל | צילום: רויטרס