בכיר בצבא האיראני: "הקמנו 6 צבאות שפועלים מחוץ לגבולותנו"

מפקד המטה המרכזי של הצבא ברפובליקה האסלאמית אמר כי בין היתר, חיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי פועלים בשירות המשטר בטהראן והסביר כי זהו חזונו של קאסם סולימאני שחוסל ע"י ארה"ב אשתקד

צמרת הצבא האיראני בתרגיל צבאי
צמרת הצבא האיראני בתרגיל צבאי | צילום: רויטרס

ערוץ אל ערבייה דיווח היום (שני) כי בכיר בצבא איראן התרברב שארצו הקימה "שישה צבאות מחוץ לגבולותנו אשר עובדים עבורנו". גולאם עלי ראשיד, מפקד מטה המרכז של הצבא האיראני הידוע גם כ"מטה חאתם אל אנבייה", אמר את הדברים לסוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" וייחס את מקורם לקסאם סולימאני, מפקד כוח אל קודס, שלטענתו דיבר ברוח זו כשלושה חודשים לפני חיסולו על ידי האמריקנים.

ראשיד הוסיף כי חזון זה של סולימאני נתמך על ידי הנהגת משמרות המהפכה והמטה הכללי של צבא איראן. הוא הסביר כי לצבאות אלו יש אידיאולוגיה מגובשת והם פועלים מחוץ לאיראן כדי להגן על הרפובליקה האסלאמית מפני כל תקיפה. בהצהרתו, הסביר הבכיר בצבא איראן כי צבאות אלו כוללים את: החיזבאללה, החמאס, הג'יהאד האסלאמי, כוחות המשטר בסוריה, כוחות מיליציית "הגיוס העממי" בעיראק ואת ההותים בתימן. הוא הדגיש כי כוחות אלו משרתים את ההרתעה האיראנית.

כזכור, ארה"ב חיסלה את קאסם סולימאני, מפקד גייס אל קודס האיראני, ובכיר במיליציית "הגיוס העממי" של עיראק אבו מהדי אל מוהנדס ליד שדה התעופה של בגדאד, בפעולה צבאית שביצעה בינואר 2020.