"המאדאם" הולכת לכלא: 20 שנות מאסר לבת זוגו של ג'פרי אפשטיין

מקסוול הורשע בסוף השנה שעברה בעבירות של סחר בנערות למטרות מין וידעה על מעלליו של בן זוגה לשעבר, המיליארדר ג'פרי אפשטיין ששמה קץ לחייו בכלא

זמן צפייה: 03:10

בית המשפט בניו יורק גזר הערב (שלישי) 20 שנות מאסר על ג'יליאן מקסוול, בת זוגו לשעבר של ג'פרי אפשטיין ומי שהייתה בת סודו לתעשיית המין האסורה של אפשטיין במשך שנים.

בחודש דצמבר האחרון הורשעה מקסוול, בריטית במוצאה, בחמש מתוך שש העבירות שיוחסה להם, בהן סחר בנערות למטרות מין. מקסוול בת ה-60, נעצרה ביולי 2020, לאחר התאבדותו של בן זוגה לשעבר, בחשד למעורבותה בעבירות המין שביצע איש העסקים בנערות בין השנים 2004-1994, חלקן היו אז בנות 14 בלבד.

בנוסף לסחר למטרות מין, מקסוול נמצאה אשמה בקשירת קשר לפיתויין, הסעתן והטסתן של קטינות מתחת לגיל 17 למטרות קיום פעילות מינית אסורה וקשירת קשר לביצוע סחר בקטינות מתחת לגיל 18 למטרות מין. בית המשפט קבע כי מקסוול תהיה תחת השגחה בשלוש השנים הקרובות על מנת שלא תפגע בעצמה או תשים קץ לחייה, כפי שעשה בן זוגה, אפשטיין.

בעקבות ההרשעה אמר התובע: "חבר מושבעים מצא פה אחד את מקסוול אשמה באחד הפשעים הגרועים ביותר שניתן להעלות על הדעת. הדרך לצדק הייתה ארוכה אבל הצדק נעשה. אני רוצה לשבח את אומץ ליבן של הבנות, שעכשיו הן נשים בוגרות, שיצאו מהצללים".