"אמר למורה לילה טוב וירה בראשה": העדות המצמררת של שורדת הטבח בטקסס

מיאה סרילו, ילדת כיתה ד' שניצלה מהטבח בבית הספר היסודי "רוב" שבעיירה יובלדי בחודש שעבר, לאחר שמרחה על עצמה דם והעמידה פנים שהיא מתה, העידה בשימוע בבית הנבחרים האמריקני. במקביל, אושרה הצעת חוק לפיקוח הנשק, שבמסגרתו גיל רכישת הנשק יוגבל לבני 21 ומעלה, אך הוא צפוי שלא לעבור בסנאט

זמן צפייה: 01:40

מיאה סרילו, ילדת כיתה ד' שניצלה מהטבח בבית הספר היסודי "רוב" שבעיירה יובלדי בחודש שעבר, לאחר שמרחה על עצמה דם והעמידה פנים שהיא מתה, העידה אמש (רביעי) בפני וועדת בית הנבחרים של ארצות הברית וסיפרה על השתלשלות האירועים מבחינתה. כמו כן, הורים נוספים של ילדים שנהרגו או נפצעו העידו גם הם.

"הוא אמר למורה שלי לילה טוב וירה בה בראשה. הוא ירה בכמה מחבריי לכיתה, וירה בחברה שלי שהייתה לידי. מרחתי על עצמי את הדם", אמרה סרילו. הצעירה הביעה את חששה מפני אירועי אלימות דומים שעשויים להתרחש בבית הספר שלה ובכלל בבתי הספר ברחבי המדינה.

הטבח בנורא בבית הספר היסודי ''רוב'' שביובלדי, טקסס
בבית הספר היסודי ''רוב'' שביובלדי, טקסס בו אירע הטבח

דבריה נאמרו במסגרת דיון שהתקיים אמש של וועדת בית הנבחרים האמריקני לפיקוח ורפורמה, כאשר חברי הבית, דמוקרטים אל מול הרפובליקנים, חלוקים בעמדתם בנוגע לפיקוח הנשק בארה"ב. השיח בוועדה התמקד בעיקר סביב השגת "יעדים צנועים" כדוגמת: מניעת מכירת נשק חם לאנשים המהווים סיכון לעצמם או לסביבתם והעלאת גיל מכירת הנשק. השיח הדו מפלגתי התייחס גם להגברת האבטחה בבתי הספר וחיזוק שירותי בריאות הנפש במדינה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2505221557' autoplay='0' credit='' desc='"הלב נשבר בכל פעם מחדש": ארה"ב מתאבלת על קורבנות הטבח בטקסס' poster='' kid='1_w44shody' duration='']

בתוך כך, בית הנבחרים האמריקני העביר הלילה את הצעת חוק לפיקוח הנשק, שבמסגרתו גיל רכישת הנשק יוגבל לבני 21 ומעלה, כמו כן, תיאסר מכירת תחמושת עם קיבולת של יותר מ-15 סיבובים. החקיקה עברה ברוב של 223 נגד 204. יחד עם זאת, החוק לא צפוי לקבל את הרוב הדרוש בסנאט, ולפיכך לא יעבור.