תעלומה: מנהיג קבוצת גולים בלארוסית נמצא מת בקייב

גופתו של מתנגד המשטר בלארוס, ויטלי שישוב, נמצאה תלויה על עץ בפארק בבירת אוקראינה, יממה לאחר שיצא לריצה ממנה לא שב. המשטרה בודקת אם מדובר ברצח שהוצג כהתאבדות

ויטלי שישוב
ויטלי שישוב | צילום: רויטרס

גופתו מנהיג ארגון הגולים הבלארוסי, ויטלי שישוב, נמצאה היום (שלישי) תלויה על עץ בפארק הסמוך לביתו שבקייב, יממה לאחר שיצא לריצה ממנה לא שב. המשטרה האוקראינית פתחה בחקירת רצח בכדי לקבוע כיצד נגרם מותו. שישוב העיד בעבר כי הוא נמצא במעקב מתמיד מאז שעזב את מולדתו לנוכח ההתנגדות שהביע נגד המשטר בבלארוס בהנהגתו של אלכסנדר לוקשנקו המכונה "הדיקטטור האחרון באירופה".

חברו של שישוב לקבוצת הגולים, יורי שצ'וצ'קו, אמר כי המשטרה האוקראינית הזהירה את הארגון מפני פעולות אלימות נגד הפעילים. "הם אמרו שעלינו להיזהר מחטיפות ורצח מכיוון שהמשטרה החשאית הבלארוסית הייתה פעילה כאן בעבר", אמר שצ'וצ'קו.

היער בו נמצאה גופתו של שישוב
היער בו נמצאה גופתו של שישוב | צילום: רויטרס

מנהיגת האופוזיציה בבלארוס, סבטלנה טיכאנובסקאיה, אשר נמצאת בעצמה בגלות בליטא, התייחסה למותו של שישוב ואמרה כי היא "הרוסה" ממותו: "הייתי אומרת שזה פשע אבל אני מעדיפה להמתין לחקירה". לדבריה, "גם מי שנמלט מהמדינה לא יכול להרגיש בטוח לצערי". מהאו"ם נמסר כי "מותו של שישוב מוסיף רמה נוספת לדאגותינו בנוגע למתרחש בבלרוס", וקראו לחקור את האירוע.

האצנית הבלארוסית כריסטינה טסימונסקיה בנמל התעופה בטוקיו
האצנית הבלארוסית כריסטינה טסימונסקיה בנמל התעופה בטוקיו | צילום: צילום: רויטרס

הממשל בבלארוס עלה לאחרונה לכותרות לאחר שהאצנית הבלארוסית כריסטינה טסימונסקיה, המתחרה באולימפיאדה בטוקיו, ניסתה להיחטף בחזרה אל מדינתה לאחר שהביעה ביקורת נגד מאמניה. היא מצאה מקלט בשגרירות פולין בטוקיו לאחר שסירבה לעלות על טיסה בחזרה למינסק וביקשה סיוע מהמשטרה המקומית.