52 שנה אחרי שהאב נפל במלחמת וייטנאם: בנו הטיס את גופתו הביתה

בשנת 1967 השתתף רוי נייט הבן בקרב אווירי בלאוס, ומטוסו יורט. לאחר שנים של חיפושים, נמצא מקום התרסקותו – ובנו, שהלך בעקבות האב והפך לטייס אזרחי, הטיס את המטוס שהשיב אותו לקבורה

רוי נייט הבן
רוי נייט הבן | צילום: חדשות 13

ב-1967 נשלח רוי נייט הבן, טייס קרב בחיל האוויר האמריקני, להשתתף במלחמת וייטנאם. כשעזב את טקסס בפעם האחרונה נפרד מבנו בריאן, שהיה אז בן חמש. כעבר כמה חודשים השתתף נייט בפעולה אווירית בלאוס, מטוסו יורט ועקבותיו נעלמו. השבוע, לאחר מסע חיפוש שארך כמה עשורים – בריאן הטיס את המטוס שהשיב את שארי גופתו לקבורה בטקסס.

נייט, כאמור, נהרג במהלך קרב אווירי במלחמת וייטנאם. עדים ליירוט מטוסו סיפרו כי לא הבחינו במצנח נפלט מהמטוס בטרם עלה בלהבות. חיפושים התקיימו לאיתור מקום התרסקותו, אך אלו הופסקו בשל הלחימה הקשה שנמשכה באזור.

עוד בחדשות 13:

בפעם השנייה השבוע: "חמישה נהרגו בתאונה במתקן טילים ברוסיה"

על אף הביקורת הציבורית: "וולמארט" תמשיך למכור כלי נשק

קמבודיה: נפל לנקיק צר בג'ונגל – וחולץ לאחר ארבעה ימים

בשנת 1992 מצאו צוותים משותפים מארצות הברית ולאוס אתר שנחשד כמקום התרסקותו של נייט. בהמשך נמצא חלק מהציוד האישי שנשא עמו הטייס, אך רק לפני כמה חודשים אותרו שארי גופתו שאפשרו זיהוי גנטי ודאי.

בנו של נייט, בריאן, הלך בעקבות אביו והפך לטייס אזרחי. השבוע, כאמור, הוא השיב את שארי גופתו לאותו שדה תעופה בו השנים נפרדו לפני 52 שנה. "אתם לא יכולים לדמיין אפילו איזה כבוד זה לבן, להיות מסוגל לעשות דבר כזה עבור אביו", אמר נייט בריאיון לרשת CNN.

כאשר נחת, זכה המטוס שנשא את שאריו של נייט לטקס צבאי בשדה התעופה. העיתונאי הקנדי ג'קסון פרוסקוב ששהה בשדה התעופה בזמן נחיתת המטוס והטקס סיפר כי כל מי שהיה בטרמינל באותה עת – תיירים ואנשי צוות, עמדו מול החלונות וצפו בטקס. "זה היה רגע מדהים לחזות בו, דממה נפלה על הטרמינל באותם רגעים", סיפר.