ונציה שוקעת: הנזקים הקשים - והתיירים שמצלמים את המאורע הנדיר

תופעת הגאות שהציפה את רחובותיה של עיר התעלות הפכה אותה לאתר המושלם לצילומי סלפי. מנגד, עסקים מקומיים ואתרי תיירות רבים נפגעו - ולא ברור אם כולם יצליחו להשתקם

זמן צפייה: 01:44

תופעת הגאות הנדירה שהכתה בוונציה והציפה את רחובותיה גרמה לנזקים רבים בעיר התעלות הציורית. ואילו המוני התיירים שגדשו את המקום, שמחו על כך שזכו לתעד אירוע נדיר שהתרחש בפעם האחרונה לפני יותר מ-50 שנה. כיכר סן מרקו המפורסמת שבוונציה הפכה בתוך שתי יממות לאתר המושלם לצילומי סלפי.

מלבד הנזקים הכבדים שספגו בעלי העסקים המקומיים, נפגעו גם אתרי תיירות רבים, בהם הבזיליקה המפורסמת מהמאה התשיעית, הצופה על כיכר סן מרקו. הבזיליקה התמלאה מים ועדיין לא ברור אם תצליח להשתקם. "התפללתי הרבה. עשיתי כמיטב יכולתי אמש", אמר פרנצ'סקו מוריגילה, הארכיבישוף של ונציה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרוגה ו-3 פצועים באירוע ירי בבית ספר בקליפורניה

"חד קרן": כלב עם זנב על המצח כבש את הרשת

המהומות בהונג קונג: שוטר ירה בשני מפגינים במהלך מעצר • תיעוד

סלפי בוונציה השוקעת
סלפי בוונציה השוקעת | צילום: חדשות 13

מיזם שאפתני הכולל עשרות מחסומים שיגנו על ונציה מהצפה אמור לספק את הפתרון לטווח הארוך. בנייתו צפויה להסתיים רק בשנת 2021. ראש העיר לואיג'י ברוגונרו האשים את ההתחממות הגלובלית במצב הכאוטי. "באמת נשקפת לנו סכנה של חוסר יכולת לטפל בעניין", אמר ברוגונרו, "אנחנו מבקשים עזרה מפני שההוצאות הצפויות הן רבות". עוד אמר ראש העיר כי "עלינו להישאר מאוחדים כדי להתמודד עם ההשפעות של שינוי האקלים".

מדענים רבים מזהירים כי אם לא יינקטו צעדים משמעותיים נגד ההתחממות האקלימית, מפלס מי הים יעלה ובעתיד הלא מאוד רחוק, אולי כבר בתוך מאה שנים, ונציה תשקע לחלוטין. הגאות שהציפה את הרחובות היום, אומרים רבים מהתושבים, היא קריאת ההשכמה של הטבע.