"הישראלים ממשיכים להגיע": כך משפיעה הגאות על התיירות בוונציה

אביבית חג'בי, בעלת סוכנות נסיעות בעיר, סיפרה כי ההצפות גרמו למעט ביטולים - בעיקר של אנשים מבוגרים. עם זאת, כיכר סן מרקו המוצפת ממשיכה להתמלא, וגם הטיסות מישראל מתקיימות כסדרן

זמן צפייה: 04:01

הגאות בוונציה, שגרמה להצפות חסרות תקדים בעיר המתוירת והביאו את ראש הממשלה להכרזה על מצב חירום, משפיעה גם על התיירות הישראלית לעיר התעלות. אביבית חג'בי, בעלת סוכנות נסיעות בוונציה, סיפרה היום (ראשון) לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" על ההשפעה התיירותית של המצב החריג.

חג'בי סיפרה כי למרות ההצפות, "התיירים לא מפסיקים להגיע", אך הודתה כי "נרשמו ביטולים, אך בעיקר של מבקרים מבוגרים. לעומת זאת, בני ה-30 ומטה מילאו את הפיאצה סן מרקו, שמוצפת מעל גובה הברכיים. הטיסות מישראל ממשיכות כסדרן".

לכתבות נוספות בנושא:

הצפות בוונציה: מפלס המים עלה שוב; איטליה הכריזה על מצב חירום

"נשקפת לנו סכנה": גאות הכתה בוונציה – 85% מהעיר מתחת למים

ונציה שוקעת: הנזקים הקשים – והתיירים שמצלמים את המאורע הנדיר

הצפות בוונציה
הצפות בוונציה | צילום: רויטרס

חג'בי העידה כי הרחובות המוצפים פגעו בעסקים המקומיים בעיר. לדבריה: "חלק מבתי המלון סגורים, וזאת בעיה רצינית. זה יוצר הפסד כלכלי אדיר, לא רק לחפצי אומנות, אלא לכל האנשים שעובדים ומתפרנסים כאן בעיר".

חג'בי אמרה כי הגאות עלולה להחמיר וכי המים צפויים להגיע עד גובה המותן. היא עדכנה כי "הבוקר הייתה סערה, שהביאה איתה עוד מים, גם מהגשמים וגם מהים. דבר זה עלול להביא לגאות מסוכנת ביותר".

הצפות בוונציה
הצפות בוונציה | צילום: רויטרס