ארה"ב: כ-160 אלף איש מנותקים ממים בעקבות שטפונות

מתקני המים בג'קסון בירת מיסיסיפי לא הצליחו לעמוד בכמות המים האדירה שזרמה אליהם וכשלו - מה שהותיר את העיר כולה ללא מים נקיים לשתייה או לרחצה. התושבים טוענים שהדבר היה יכול להימנע אם היו משקיעים בתשתיות מבעוד מועד. מצב חירום הוכרז במדינה, המושל קרא למשמר הלאומי להתערב

אנשי המשמר הלאומי נושאים בקבוקי מים לחלוקה בג'קסון, מיסיסיפי
אנשי המשמר הלאומי נושאים בקבוקי מים לחלוקה בג'קסון, מיסיסיפי | צילום: רויטרס

תושבי העיר ג'קסון שבמיסיסיפי, ארצות הברית, נותרו היום (שישי) ללא מים נקיים בברזים, לאחר שטפונות עזים שנגרמו במדינה בעקבות שבועות של גשם ללא הפסקה, כך מדווחים בעיתון הבריטי "הגרדיאן". מוקדם יותר השבוע הודיע מושל מיסיסיפי על מצב חירום וקרא למשמר הלאומי להתערב, בעקבות הפגיעה במתקני המים בג'קסון שאחראיים על הזרמת מים נקיים לכרבע מיליון תושבים.

"כבר הרבה זמן שהמים הזורמים הם מלוכלכים, אבל עכשיו כבר אין לנו מים בכלל", צוטט בכתבה אחד מתושבי ג'קסון, עיר הבירה של מיסיסיפי שמונה כ-160 אלף בני אדם. הוא הגיע לכנסיה כדי לצטייד בבקבוקי מים, והעיד שהרבה מהאנשים שהוא מכיר נוסעים לקרובי משפחה וחברים מחוץ לעיר כדי להתקלח. תושב אחר אמר כי במהלך החודש האחרון המים שיצאו מהברז בביתו היו בצבע חום, עד שהפכו בלתי ניתנים לשתייה.

מתנדבים באתר חלוקת בקבוקי מים בג'קסון, מיסיסיפי
מתנדבים באתר חלוקת בקבוקי מים בג'קסון, מיסיסיפי | צילום: רויטרס

לכל המצב נוסף הקושי של טמפרטורות גבוהות באזור, מעל 30 מעלות במשך הימים האחרונים. ב"גרדיאן" ציינו כי המצב מעלה חשש לגבי מצבי השטפונות שהולכים ומתגברים, כמו אלו שפקדו את פקיסטן בשבועות האחרונים וגבו את חייהם של למעלה מ-1,200 בני אדם.

אולם יותר מכך, מציינים בעיתון הבריטי, המצב מעלה שאלות בנוגע לתשתיות שהוזנחו בעיירה ג'קסון, שהפכה לרוב מוחלט של אוכלוסייה אפרו-אמריקנית לאחר שאחרונות המשפחות הלבנות עזבו את המקום. "אני מרגיש שיכלו לעשות משהו לפני המון זמן כדי למנוע דבר כזה מלקרות", אמר אחד התושבים.

מתנדב באתר חלוקת בקבוקי מים בג'קסון, מיסיסיפי
מתנדב באתר חלוקת בקבוקי מים בג'קסון, מיסיסיפי | צילום: רויטרס

מתנדבים באתר חלוקת בקבוקי מים בג'קסון, מיסיסיפי
מתנדבים באתר חלוקת בקבוקי מים בג'קסון, מיסיסיפי | צילום: רויטרס