משבר האקלים: גל חום קיצוני באוסטרליה; 12 הרוגים בסופה בארה"ב

סערה קטלנית המתחוללת במערב התיכון האמריקני גרמה לתאונות רבות לאחר שנהגים איבדו שליטה על רכביהם • ברקע שריפות הענק, מזג האוויר באוסטרליה צפוי להגיע עד סוף השבוע לשיא של 50 מעלות

זמן צפייה: 02:01

משבר האקלים: מזג האוויר הקיצוני גבה בימים האחרונים את חייהם של 11 בני אדם בארצות הברית. סערה קשה המתחוללת במערב התיכון ונעה מזרחה גרמה להצטברות 22 סנטימטרים של שלג במדינת מיזורי ולשכבת קרח על הכבישים. עשרה נהגים ונוסעים נהרגו לאחר איבוד שליטה על רכביהם, ואדם נוסף נהרג במפולת שלגים. בעקבות השלגים, נהגים רבים השאירו את רכביהם בצידי הכביש.

בוב בקרט ממחלקת התחבורה במיזורי אמר לרשת CBS כי "יותר ממאתיים משאיות פועלות לאורך היום לפלס את השלג, אך אנחנו חוששים מקטעי דרך שבהם הכביש יהיה חלק ומסוכן".

עוד בחדשות 13:

שריפות ענק באוסטרליה: 3 בני אדם נהרגו; אלפים פונו מבתיהם

"חסר תקדים": גל חום בקוטב הצפוני גרם לשריפות ענק

מחרשת שלג מפנה מסלול ליד קו מטוסים הממתין להמראה בשדה התעופה הבינלאומי של דנוור, קולורדו, ארה''ב (ארכיון)
מחרשת שלג מפנה מסלול ליד קו מטוסים הממתין להמראה בשדה התעופה הבינלאומי של דנוור, קולורדו, ארה''ב (ארכיון) | צילום: רויטרס

מזג האוויר הקשה הכה גם בדרום ארצות הברית, שם דווח על לפחות 24 סופות טורנדו שהתחוללו בלואיזיאנה, מיסיסיפי ואלבמה. אישה בת 59 שגרה במבנה ארעי נהרגה לאחר שהסופה הרסה את ביתה, ושני בני אדם נוספים נהרגו אף הם. אזרחים בכמה מדינות נפצעו ונגרם נזק לבתים ולכנסיות.

בתוך כך, בחצי השני של הכדור, גל חום קיצוני מכה חלקים באוסטרליה ובהמשך השבוע צפוי לשבור שיאי טמפרטורות. בדרום המדינה צפויות יותר מ-40 מעלות היום (רביעי) ועד סוף השבוע עשויות להגיע עד 50 מעלות בחלקים במדינה.

מזג האוויר החם והיבש באוסטרליה עלול להחמיר את שריפות הענק המתחוללות ביבשת בשבועות האחרונים. כזכור, השריפות מחוץ לערים גרמו לזינוק בזיהום האוויר, לאחר שרוחות הניעו את העשן לתוך ריכוזי המגורים.