שגריר ישראל באו"ם: סנדרס בור ושקרן, לא רוצים לראות אותו בארץ

דנון תקף בחריפות את המועמד המוביל של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, שכינה לאחרונה את נתניהו "גזען וריאקציונר". גורמים בסביבת ראש הממשלה: דבריו של דנון - לא תואמו עם נתניהו

זמן צפייה: 00:50

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נשא היום (ראשון) דברים בוועידת איפא"ק, הוועד האמריקני-ישראלי בקונגרס, ודיבר בשלילה על המתמודד למועמדות לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס: "הוא שילוב מסוכן של בור ושקרן‎‎". דבריו של דנון מגיעים לאחר שסנדרס אמר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "הוא גזען וריאקציונר ששולט בישראל". גורמים בסביבת נתניהו מסרו כי "דבריו של דנון על סנדרס לא תואמו עם ראש הממשלה".

דנון הוסיף כי "אנחנו לא רוצים את סנדרס כאן באיפא"ק, וגם לא בישראל. מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור". דנון חשף כי הממשל האמריקני צפוי לפעול נגד אלו שישתפו פעולה עם ה"רשימה שחורה" של 112 עסקים שפועלים בהתנחלויות, במטרה להחרימם. רשימה זו פורסמה לאחרונה בידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם. "זו הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארצות הברית לישראל ולברית בין העמים", אמר דנון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שגריר ישראל באו"ם: סנדרס בור ושקרן, לא רוצים לראות אותו בארץ

האו"ם פרסם "רשימה שחורה" של 112 עסקים שפועלים בהתנחלויות

פריימריז המפלגה הדמוקרטית: ניצחון מוחץ לברני סנדרס בנבדה

ברני סנדרס ודני דנון
ברני סנדרס ודני דנון | צילום: רויטרס

לאחר מכן אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום בלוויין מול ועידת איפא"ק כי "אני רוצה ישראל שבה כל יהודי בעולם ירגיש בבית. ישראל היא הבית של כל היהודים בעולם". גנץ התייחס גם ליוזמה המדינית של טראמפ. לדבריו, "הנשיא הציג תוכנית שלום מבטיחה - תוכנית ברורה לגבי המציאות בשטח וצורכי הביטחון של ישראל. זו הזדמנות היסטורית להביא תקווה ויציבות לאזור".

ראש הממשלה נתניהו נשאל על דבריו של סנדרס בשבוע שעבר, ונמנע מלתקוף אותו. נתניהו אמר רק שהוא חושב כי "הסנטור סנדרס טועה כשהוא קורא לי גזען". דנון לעומתו לא הביע איפוק דומה וכינה את סנדרס "טיפש", בתגובה לדברים שאמר האחרון על נתניהו. בנאומיו בהם הוא התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, נקט סנדרס בעמדה פשרנית לגבי העם הפלסטיני וזכויותיו.

יעל פתיר, מנהלת סניף ישראל של השדולה היהודית-אמריקנית "J-Street", הגיבה על דבריו של דנון: "הוא מחזיק בתואר שגריר ישראל, אך מתפקד הלכה למעשה כשגריר הליכוד. שגריר שמתבטא בגסות שכזו ביחס למי שיכול להיות בעוד מספר חודשים נשיא ארצות הברית, מועל בתפקידו ופוגע במדינה אותה הוא מייצג". פתיר התייחסה לכך שסנדרס מזנק לאחרונה בקרב מתפקדי המפלגה הדמוקרטית במרוץ לנשיאות ארצות הברית.

דני דנון, שגריר ישראל באו''ם
דני דנון, שגריר ישראל באו''ם | צילום: רויטרס

עוד הוסיפה פתיר כי "רק לפני יומיים פורסם סקר לפיו 65% מיהודי ארצות הברית מעדיפים את סנדרס כנשיא על פני טראמפ" והוסיפה כי "דנון פגע בדבריו לא רק במעמדה של ישראל בקרב בוחרי ומנהיגי המפלגה הדמוקרטית, אלא גם באמון של רוב יהודי ארצות הברית".

במירוץ למועמדות לראשות המפלגה הדמוקרטית אמר סנדרס: "הקמנו זה עתה קואליציה רב-לאומית, רב-דורית ורב-תרבותית שהולכת לסחוף את כל המדינה" והוסיף כי "טראמפ וחבריו חושבים שהם הולכים לנצח - הם חושבים שהם ינצחו על ידי פילוג אנשים על בסיס צבע עורם, מוצאם, דתם או נטייתם המינית. אנחנו ננצח כי אנחנו עושים בדיוק ההיפך - אנחנו מחברים בין האנשים שלנו".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב להתפתחויות בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "נראה כי לברני המשוגע הולך טוב במדינת נבדה. ביידן והשאר נראים חלשים ואין מצב שמייק הקטן יכול להתניע מחדש את הקמפיין שלו אחרי ההופעה הנוראית בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים. ברכות ברני, ואל תתן להם לקחת את זה ממך".