מזכיר ההגנה האמריקני: אל קאעידה עלול להתבסס שוב באפגניסטן

במהלך ביקור בכווית, הזהיר לויד אוסטין שארגון הטרור עלול לחזור לפעול משטח אפגניסטן ולתכנן משם פיגועים נגד ארה"ב, זאת לאחר הנסיגה האמריקנית. הוא הדגיש כי ארה"ב תפעל למנוע זאת

אנשי אל קאעידה בסוריה
אנשי אל קאעידה בסוריה | צילום: רויטרס

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הזהיר היום (חמישי) במהלך ביקורו בכווית שארגון הטרור אל קאעידה עלול להתבסס שוב באפגניסטן ולתכנן משם פיגועים נגד ארה"ב, לאחר הנסיגה האמריקנית והשתלטות טליבאן על המדינה.

אוסטין, שנמצא בביקור של ארבעה ימים במדינות המפרץ הפרסי, אמר כי ארה"ב מוכנה ותפעל למנוע את התבססותו מחדש של הארגון באפגניסטן ותכנון פעולות מצידו נגד ארה"ב. "הקהילה הבינלאומית צופה ומחכה לראות מה יתרחש והאם לאל קאעידה יש את היכולת לפעול שוב באפגניסטן. האופי של ארגון זה וכן של דאעש מוביל אותן לנסות ולמצוא בסיסים לצמיחה והתארגנות מחדש, אם זה באפגניסטן, סומליה או כל מקום אחר ללא משילות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד למקבילו הרוסי: "התקדמות הגרעין של איראן – בעיה עולמית"

טלטלה בבית״ר י-ם: משה חוגג הפקיד את זכויות הניהול בידי נאמן

פרשת אונס בת 14 באשדוד: כתבי אישום נגד שלושת המעורבים

לויד אוסטין, מזכיר ההגנה של ארצות הברית
לויד אוסטין, מזכיר ההגנה של ארצות הברית | צילום: רויטרס

כזכור, טליבאן העניק תמיכה ומחסה לאנשי אל קאעידה כששלט באפגניסטן בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. ארה"ב פלשה לפני עשרים שנה למדינה המרכז אסיאתית, לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, בשל ההגנה שהעניק טליבאן להנהגת ארגון אל קאעידה וסירובו להסגירם לידי האמריקנים. כעת, החשש הוא שארגוני טרור שונים ינצלו את חוסר המשילות ואי היציבות במדינה כדי להתבסס בה ולפעול, כפי שקרה ימים ספורים לפני השלמת הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן, כאשר אנשי דאעש תקפו את שדה התעופה של קאבול והרגו 13 חיילים אמריקנים ולמעלה מ-160 אזרחים אפגנים.

לאחר המתקפה של אנשי דאעש על שדה התעופה של קאבול, תקפה ארה"ב פעילים ומפקדים בארגון בעזרת כטב"מים והרגה, בין היתר, מפקד מדרג בינוני, שהיה בין מתכנני הפיגוע. ארה"ב גם סיכלה ירי רקטות על ידי פעילי דאעש לעבר שדה התעופה של קאבול, באמצעות מערכת ליירוט טילים, ימים בודדים לפני עזיבת הצבא האמריקני את המדינה.

בתוך כך, תמונות קשות בהן נראים עיתונאים שעונו על ידי הטליבאן חבולים בכל גופם התפרסמו במהלך סוף השבוע. בין העיתונאים שעונו ונראים בתמונות, עורך וידאו וכתב של כלי תקשורת אפגני שסיקרו את צעדת המחאה של נשים אפגניות בקאבול ונלקחו לחדרי חקירות והוכו על ידי אנשי טליבאן.