עיראק: רקטות נורו לעבר אזור שגרירות ארה"ב בבגדד

צבא עיראק אישר כי שלושה טילי קטיושה נפלו באזור ה"גרין זון" וכי לא היו נפגעים באירוע. מהדיווחים עולה שאזעקות טילים נשמעו כמה פעמים ושהסובבים התבקשו למצוא מחסה באופן מיידי

זמן צפייה: 00:16

צבא עיראק אישר הלילה (שלישי) כי שלושה טילי קטיושה נורו לעבר ה"גרין זון", מתחם השגרירויות בבגדד שבו ממוקמת שגרירות ארה"ב. כמו כן, אישר הצבא העיראקי שלא היו נפגעים בתקרית. על פי דיווחים מקומיים, שתיים מהרקטות נפלו סמוך לשגרירות האמריקנית. עוד דווח כי הופעלו אזעקות טילים באזור והסובבים התבקשו למצוא מחסה באופן מיידי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח: עובדי נמל התעופה בבגדד סייעו לארה"ב בחיסול סולימאני

עיראק: רקטות נורו לעבר מתחם שגרירות ארה"ב בבגדד

מסוקים אמריקנים מעל שגרירות ארה''ב בבגדד (ארכיון)
מסוקים אמריקנים מעל שגרירות ארה''ב בבגדד (ארכיון) | צילום: רויטרס

רק לפני שבועיים הצבא העיראקי אישר שלפחות שתי רקטות נורו לעבר המתחם שבו ממוקמת שגרירות ארצות הברית בבגדד, ונפלו בשטחו. נשמעו אזעקות ופיצוצים. זאת, יממה לאחר שאיראן תקפה בסיסים אמריקניים.

בד בבד, שר ההגנה האמריקני מארק אספר אישר כי תקיפת איראן הלילה, בתגובה לחיסול סולימאני, כללה ירי של לפחות 16 טילים בליסטיים קצרי טווח, שנורו לעבר בסיסי ארה"ב בעיראק, ונפלו בשלושה מיקומים שונים לפחות.

עוד הוסיף אספר שלא נגרם נזק משמעותי בתקיפה, ומה שנפגע היה בעיקר ציוד כמו אוהלים ומסוק, וכן מגרש חנייה. עוד אמר בתדרוך עיתונאים בפנטגון כי צבא ארצות הברית "נותר מוכן".