דיווח בארה"ב: נחשפו מיילים הנוגעים להקפאת הסיוע לאוקראינה

ע"פ תכתובות בין בכירים אמריקנים, שנחשפו ב-CNN, לאחר ששוחח הנשיא האמריקני עם עמיתו האוקראיני הועברה בוושינגטון הנחיה להפסיק את התשלומים לקייב "לאור תוכנית הממשל לבחון מחדש את הסיוע"

רשת CNN חשפה אתמול (שבת) תכתובות דואר אלקטרוני בין בכירים בממשל טראמפ המצביעים לכאורה על הוראה להקפיא כל סיוע צבאי וכלכלי לאוקראינה. מדובר בראיה אפשרית לכך שהסיוע האמריקני הוקפא במסגרת הפרשה שהובילה לפתיחת הליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ.

אחד המיילים, שנכתב על ידי מייק דאפי, הממונה על התקציב והמימון של כספי הביטחון הלאומי האמריקני, נשלח אל בכירים בפנטגון ב-25 ביולי, זמן קצר לאחר השיחה בין הנשיא האמריקני לעמיתו האוקראיני.

לכתבות נוספות בנושא:

סקר ב"פוקס ניוז": יותר מ-50% מאמינים שיש להדיח את טראמפ

בית הנבחרים יצביע היום על הדחת טראמפ – ויאשר את סעיפי ההליך

ניצול כוח ושיבוש הליכי קונגרס: סעיפי האישום נגד טראמפ

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, בעצרת בחירות במישיגן
דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, בעצרת בחירות במישיגן | צילום: רויטרס

"על סמך הנחיות שקיבלתי ולאור תוכנית הממשל לבחון מחדש את הסיוע לאוקראינה, אנא הקפיאו את כל  התשלומים הנוספים בנושא זה", נכתב במייל. כמו כן הוא נחתם בבקשה להימנע מהדלפת פרטיו ומהפצת המידע שהוא מכיל "בהתחשב באופי הרגיש של הבקשה".

על פי החשד במסגרת פרשת "אוקראינה-גייט", הנשיא טראמפ התנה את הסיוע הכלכלי בפתיחת חקירת החברה שבה עבד בנו של ג'ו ביידן, יריבו הפוליטי, במטרה לחזק את כוחו לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020.

ביום חמישי האחרון הצביע בית הנבחרים של ארצות הברית בעד הדחתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ במסגרת הפרשה. טראמפ הפך לנשיא השלישי בהיסטוריה האמריקנית שבית הנבחרים החליט שיש להדיחו. ההכרעה תעבור לסנאט, שם יתקיים משפטו של טראמפ, לו יש רוב בסנאט. הנשיא האמריקני יעמוד לדין בגין שימוש לרעה בכוחו כנשיא בפרשת אוקראינה-גייט, ובשל שיבוש חקירת הקונגרס לכאורה.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-North-America-20191219-0351' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='ההצבעה על הדחת דונלדט טראמפ' kid='1_aoa2z00z' duration='41'']

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה בתום הדיון: "ה-18 בדצמבר הוא יום גדול לחוקת ארצות הברית". במהלך ההצבעה על הדחתו, נשא טראמפ נאום בפני תומכים במישיגן והגיב להצבעה בבית הנבחרים: "ננסי פלוסי המשוגעת והדמוקרטים בבית הנבחרים ישאו לנצח אות קלון. אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות, הבית התחתון ניסה הלילה להפוך את רצונם של מיליוני אמריקנים פטריוטים שהצביעו בקלפי". במהלך העצרת, מפגינים בעצרת הניפו לעברו שלט "אתה מפוטר" וסולקו מהמקום.

בסעיף הראשון בהדחה, לפיו כאמור טראמפ ניצל לרעה את כוחו כנשיא במסגרת הפרשה, 230 חברי קונגרס הצביעו בעד הדחת הנשיא. 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה. בסעיף השני בהדחה, לפיו כאמור טראמפ שיבש את חקירת הקונגרס 229 חברי קונגרס הצביעו בעד. 198 הצביעו נגד. שלושה דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה.