סוריה: כוחות מיוחדים פשטו על מתחם, הערכה כי מנהיג דאעש נכח במקום

הכוחות האמריקניים הגיעו במסוקים שנחתו באישון לילה בעיר אידליב, שעדיין נמצא בשליטת המורדים. הם פשטו על מתחם בו שהה היעד ולפי עדים נשמע ירי כבד ופיצוצים. המשימה הוגדרה על יד הפנטגון כמוצלחת, ללא נפגעים אמריקניים

Whatsapp Image 2022 02 03 At 1

הכוחות המיוחדים של ארצות הברית פשטו במהלך הלילה (חמישי) על מתחם בצפון סוריה, סמוך לגבול עם טורקיה בפעולה נגד טרור, כפי שהוגדרה בפנטגון. לפי דיווחים, ההערכות בסוריה הן כי במקום נכח מנהיג דאעש עבדאללה קרדאש.

במהלך המבצע, לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 12 בני אדם, כולל שבעה ילדים ושלוש נשים. כעת ככל הנראה נערכות בדיות DNA על מנת לאמת את זהותו של היעד.

Whatsapp Image 2022 02 03 At 1
המבנה לאחר הפשיטה האמריקנית

לפי עדויות מהמקום, מספר מסוקים של הצבא האמריקני נחתו במהלך הלילה ונשמעו הרבה יריות ופיצוצים במהלך הפשיטה בעיר אידליב, שנותרה המעוז האחרון של המורדים בסוריה. דובר הפנטגון אמר כי "הכוחות המיוחדים של ארצות הברית ביצעו פעולה למאבק בטרור בצפון מערב סוריה. המשימה הייתה מוצלחת. לא היו נפגעים אמריקנים".

Whatsapp Image 2022 02 03 At 1
מנהיג דאעש עבדאללה קרדאש שלפי הערכות היה היעד לחיסול

אחד המורדים הסורים סיפר כי היעד שהיווה מטרה, שתחילה חשבו כי הוא בכיר באל קאעידה, היה עם משפחתו באותו הזמן. עדים נוספים אמרו שלאחר התקיפה מספר מטוסים סיירו מעל האזור, גם אחרי עזיבת הכוחות את המתחם.