פרץ עם נשק ואיים על פלוסי: גזר דין ראשון במהומות הקפיטול

יותר מ-7 שנות מאסר נגזרו על גאי רפיט, מקורב למיליציה ימנית קיצונית, שהיה בין הפורצים לגבעת הקפיטול, תיעד את עצמו מקלל ואיים על יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי: "אני רק רוצה לראות את הראש שלה פוגע בכל המדרגות"

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

בגזר דין ראשון סביב מהומות הקפיטול שנערכו בשנת 2021, למעלה מ-7 שנות מאסר נגזרו אתמול (שני) על גאי רפיט, מקורב למיליציה הימנית הקיצונית שנקראת "Three Percenters" - אשר בינואר של אותה השנה התפרע בבית המחוקקים בוושינגטון שבארצות הברית, נשא עליו אקדח ואיים על יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי.

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

השופט הפדרלי גזר 7 שנים ו-3 חודשי מאסר על רפיט - העונש הכבד ביותר שניתן תחת קטגוריה מסוג זה. רפיט הינו המתפרע הראשון שהובא למשפט במקום לקבל הסדר טיעון סביב נושא המהומות. השופט המחוזי, דבני פרידריך, אמר בהקשר לכך כי "חוסר הרצון של מר רפיט להודות שהתנהגותו אינה חוקית הוא מדאיג, ואני רוצה להיות מאוד ברור. בשום הגדרה לגיטימית של המונח 'פטריוט', התנהגותו של מר רפיט ב-6 בינואר מתאימה למינוח. זה האנטיתזה של המילה".

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

פרידריך הוסיף: "הקצינים בקפיטול הם הפטריוטים, כמו גם אלה שלחמו ואף מתו כדי להגן על הדמוקרטיה שלנו, על שלטון החוק שלנו. אלה שהתפרעו, לא רק שהם לא פטריוטים, הם מהווה איום ישיר על הדמוקרטיה שלנו - וייענשו ככאלה".

הנשיא לשעבר, דונאלד טראמפ
נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

רפיט הורשע על ידי חבר המושבעים של וושינגטון במרץ האחרון ב-5 עבירות פליליות, כולל הובלה ונשיאה של נשק חם בשטחי הקפיטול, הפרעה למשטרת הקפיטול ושיבוש הליך רשמי. הוא נסע לוושינגטון עם כמה כלי נשק, אחד מהם נשא עמו על מדרגות הקפיטול בשעות המוקדמות של המהומה. רפיט עצמו אמר בקלטת וידיאו שצילם ב-6 בינואר: "אני רק רוצה לראות את הראש של פלוסי פוגע בכל המדרגות המ***ת בדרך החוצה, וגם את מיץ' מקונל (המנהיג הרפובליקני)".