הפנטגון הודיע: ארה"ב תפנה אלפי חיילים מעיראק ואפגניסטן

משרד הביטחון האמריקני הצהיר כי בטרם יעזוב דונלד טראמפ את תפקידו כשנשיא ארצות הברית, בכוונת המדינה להפחית את כמות החיילים האמריקניים המשרתים באפגניסטן ובעיראק ל-2,500 בלבד

חייל אמריקני
חייל אמריקני | צילום: רויטרס

הפנטגון הודיע הערב (שלישי) כי בקרוב מאוד - עוד לפני שדונלד טראמפ יעזוב את תפקידו כנשיא ארצות הברית ויפנה את מקומו לג'ו ביידן, אלפי חיילים אמריקניים יחלו לסגת מעיראק ואפגניסטן. בסוף התהליך, הסבירו במשרד הביטחון האמריקני, יישארו במדינות אלו רק 2,500 חיילים של צבא ארצות הברית במקום 4,500 שמוצבים שם כיום. היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריין אמר כי "טראמפ מקווה שכל חיילי ארה"ב ישובו לביתם עד חודש מאי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל

הלחימה באתיופיה: תשעה ישראלים חולצו מאזור הקרבות בתיגראי

השוטרת שהתחזתה לאצנית ג'וגינג – כדי לעצור מטרידנים בפארק

חיילים אמריקנים עולים למטוס C-310 באפגניסטן
חיילים אמריקנים באפגניסטן | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש פברואר נחתם הסכם הפסקת אש בין ארצות הברית לבין ארגון הטליבאן הפועל באפגניסטן. ההסכם אמור היה לשים קץ למלחמה העקובה מדם בין הצדדים, אשר החלה עם הפלישה האמרקנית לאפגניסטן לאחר פיגועי התאומים ב-11 בספטמבר ב-2001, לפני 18 שנה.

ולמרות החוזה, פחות משבוע ממועד החתימה - ארצות הברית ביצעה מתקפה אווירית נגד לוחמי הארגון באפגניסטן. אז, דובר הכוחות האמריקנים אמר כי "ארצות הברית מחויבת לשלום אך יש לה אחריות להגן על שותפיה באפגניסטן. אנו קוראים לטאליבן להפסיק את המתקפות המיותרות ולשמור על מחויבויותיה".