דיווח: ארצות הברית שוקלת לשלוח 14 אלף חיילים למזרח התיכון

ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם כי הבית הלבן דן באפשרות לפרוס כוחות נוספים באזור, על מנת להוות גורם מרתיע נגד תוקפנות אפשרית של איראן, וכי טראמפ צפוי להחליט במהלך החודש הקרוב אם לעשות זאת

זמן צפייה: 00:18

המתיחות במפרץ: ארצות הברית שוקלת לפרוס במזרח התיכון כ-14 אלף חיילים נוספים, ספינות וטכנולוגיה צבאית, כך פורסם הלילה (חמישי) בעיתון "הוול סטריט ג'ורנל". על פי הפרסום, הכוחות יצטרפו ל-14 אלף החיילים שכבר נשלחו לאזור, מאז חודש מאי. זאת, על מנת להוות גורם מרתיע נגד תוקפנות אפשרית של איראן באזור, בתגובה לסנקציות הבית הלבן נגד המדינה.

גורמים בממשל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמרו לעיתון כי הנשיא צפוי לקבל החלטה אם לפרוס את הכוחות במהלך החודש הקרוב. על פי הגורמים, טראמפ משוכנע כי יש להדוף את התוקפנות האיראנית האפשרית, שיועציו מזהירים אותו מפניה. עם זאת, הנשיא עשוי לאשר מכסה קטנה יותר של כוחות צבאיים שישלחו לאזור.

לכתבות נוספות בנושא:

דיווח: ארה"ב עצרה משלוח חלקי טילים בדרך מאיראן למורדים בתימן

בכיר בפנטגון: יש אינדיקציות שאיראן עלולה לבצע פעולה אגרסיבית

"זמן לשלוף את החרבות": אחורי הקלעים של תקיפת איראן בסעודיה

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

עוד מסרו הגורמים כי ישנו חשש בבית הלבן ובצבא האמריקני כי מתקפה איראנית אפשרית עלולה להשאיר את ארצות הברית עם אפשרויות תגובה מוגבלות באזור, וכי פריסת כוחות נוספים תהווה הרתעה יותר אפקטיבית, אם וכאשר מתקפה כזאת תתרחש. זאת, ברקע נסיגת ארצות הברית מהסכם הגרעין של המעצמות עם איראן, וחידוש הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האסלאמית.

מוקדם יותר, צרפת, גרמניה ובריטניה הודיעו כי איראן מפתחת "טילים בליסטיים בעלי יכולת גרעינית", ובכך נוגדת את מדיניותה של מועצת הביטחון של האו"ם כי עליה לחדול מכל פעילות מהסוג הזה. שגרירי שלוש המדינות באו"ם העבירו במהלך הלילה מכתב למזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, בו דרשו ממנו לדווח על כך רשמית למועצת הביטחון.

אתמול אמר ג'ון רוד, בכיר בפנטגון, כי "יש אינדיקציות לכך שאיראן עלולה לבצע פעולות אגרסיביות בעתיד". רוד הוסיף כי ארה"ב מודגאת מההתנהגות הפוטנציאלית של איראן, אבל לא סיפק פרטים על המידע שעליו מבוססות הדאגות.

זאת כמה שעות לפני שבכירים אמריקנים מסרו ל-CNN כי דוח מודיעיני חדש חושף סכנה לפעולה איראנית נגד כוחות ואינטרסים אמריקניים במזרח התיכון. בתוך כך, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שהוא ידון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על הסנקציות על איראן.

אתמול דווח כי כוחות משולבים של חיל הים האמריקני ומשמר החופים של ארה"ב עצרו סירה שהייתה, כך על פי הדיווחים, בדרכה למורדים החות'ים בתימן, ועליה חלקי טילים תוצרת איראן. על פי הדיווחים, הכוחות הבחינו בסירת עץ חשודה ששטה ללא דגל מזהה כלשהו במימיו של צפון הים הערבי, עלו על הסירה כדי לבדוק אותה ומצאו את הנשק על סיפונה.

בשבוע שעבר, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, תקף את ישראל, ארצות הברית וסעודיה ברקע המחאות נגד המשטר בטהראן. "הרגשתם את נחת זרוענו ולא הצלחתם להגיב", איים סלאמי בהפגנת התמיכה בממשלת הרפובליקה האסלאמית. "אם תחצו את הקווים האדומים - נשמיד אתכם".