אוקראינה ל-FBI: עזרו בחקירת פריצת הרוסים לחברה שבה עבד ביידן

המדינה פנתה לסוכנות החקירות הפדרלית על מנת שתבחן האם יחידה מודיעינית בצבא הרוסי הפעילה אתרים מזויפים ושלחה מיילים לעובדי "בוריזמה". זאת, על מנת לחדור לשרתי החברה ולדלות מידע

זמן צפייה: 02:53

אוקראינה פנתה ל-FBI, סוכנות החקירות הפדרלית האמריקנית, בבקשה לעזור לחקור את מתקפות הסייבר שביצעו האקרים רוסים על חברת הגז "בוריזמה" שבה עבד האנטר ביידן, בנו של ג'ו ביידן, יריבו הפוליטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בצל הליך ההדחה של טראמפ שהחל בעקבות ניסיונו לגרום לנשיא אוקראינה לחקור את האנטר. כך פורסם היום (שישי).

בתחילת השבוע פורסם כי האקרים הפועלים מטעם צבא רוסיה פרצו אל שרתי חברת הגז וניסו ככל הנראה להשיג מידע שיביך את משפחת ביידן. הפריצות אל שרתי חברת הגז שהעסיקה את האנטר ביידן החלו בתחילת חודש נובמבר. זאת, כאמור, במקביל לכותרות בארצות הברית בנוגע להליך ההדחה של טרמאפ, והעניין שפיתח נשיא ארצות הברית בבנו של ג'ו ביידן - והעסקתו באוקראינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בצל הליך ההדחה: האקרים רוסים פרצו לחברה שבה עבד בנו של ביידן

"שגריר ארה"ב באיחוד האירופי לחץ על אוקראינה לחקור את ביידן"

"דיפלומט בכיר: טראמפ התנה סיוע כלכלי בחקירת בנו של ביידן"

טרם התברר איזה מידע השיגו ההאקרים, או מה הם חיפשו. אך מומחים בחברה, כאמור, מעריכים שהתזמון והיקף המתקפה נגד "בוריזמה" מרמזים על כך שהרוסים ניסו למצוא דבר מה שיביך את משפחת ביידן, כלומר - אותו סוג של מידע שאותו חיפש נשיא ארצות הברית, מה שכאמור הוביל להדחתו.

המתקפה הרוסית הייתה דומה בדרכי פעולה לתקיפה הרוסית של שרתי המייל של מנהל הקמפיין של הילארי קלינטון, שהתמודדה נגד טרמאפ בבחירות 2016 וכן של הוועידה הדמוקרטית הארצית. באותו המקרה, כשהשיגו ההאקרים הרוסים את המיילים, הם השתמשו במשתמשים מזויפים על מנת להפיץ את המידע, ויצרו מערכת סגורה ברשתות החברתיות על מנת להרחיב את ההשפעה של המידע. בהתייחס למעורבות הרוסית, מחלקת המשפטים האמריקנית מסרה לעיתון כי שבעה מחברי יחידת גר"ו שהיו מעורבים בפריצה הנוכחית, השתתפו גם בפריצה הקשורה לקלינטון.

סגן נשיא ארה''ב לשעבר, ג'ו ביידן
סגן נשיא ארה''ב לשעבר, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

אז, כמו הפעם, ההאקרים הרוסים פעלו מטעם צבא המדינה מתוך יחידה הנקראת גר"ו. כך על פי "area 1", שגילתה את הפריצה. במקרה זה, ההאקרים בנו אתרים שנחזו כדפי כניסה שגרתיים עבור משתמשי "בוריזמה", וכן שלחו לעובדי החברה מיילים רבים שנחזו לכאלה הנשלחו מהנהלת החברה. כך למעשה הצליחו ההאקרים להפיל בפח כמה מעובדי החברה, שמסרו להם למעשה את פרטי ההתחברות - ללא הבנה או כוונת זדון, והצליחו להיכנס אל שרתי החברה, כך מסרה חברת האבטחה. "המתקפות היו מוצלחות", הסביר אורן פלקוביץ', מנכ"ל החברה.

עוד נמסר ל"ניו יורק טיימס" על ידי גורם ביטחוני אמריקני בכיר כי המתקפה על חברת הגז התרחשה במקביל לניסיונות של מרגלים רוסים באוקראינה להשיג מידע שיכול להביך את משפחת ביידן. על פי אותו הגורם, המרגלים ניסו לחדור ל"בוריזמה" ולגורמים העובדים עם ממשלת אוקראינה. זאת, על מנת לנסות לדלות אימיילים, נתוני חשבונות בנק ומסכמים משפטיים.